Communicatie- en mediastrategie
Kies de juiste middelen om je doelgroep mee te bereiken

Als merk moet je de juiste middelen inzetten om je doelgroep te bereiken. Daar is kennis voor nodig, over de mogelijke middelen én over de doelgroep. Afgestemd op jouw specifieke doelstelling helpen wij je een doeltreffende communicatiestrategie op te bouwen die inspeelt op de behoeften en emoties van je doelgroep.
Waarom een communicatie- en mediastrategie?
Een communicatie- en mediastrategie geeft je de kaders om content in te creëeren die je doelstelling behaalt. In deze strategie leg je vast welke boodschap je over wilt brengen met welke middelen.
- Bepaal je doelstelling en boodschap: Waar sta je nu en waar wil je naartoe? Afhankelijk van je doelstelling bepalen we je boodschap waarin we de belangrijkste kwaliteiten (USP’s) van je merk selecteren en uitlichten.
- Afbakening van je doelgroep: Wie zijn de mensen die je wilt bereiken en wat speelt er in hun hoofd? Met die informatie kan je de juiste middelen kiezen.
- Consistentie voor de contentstrategie: Een communicatie- en mediastrategie geeft grip, rust en consistentie voor je contentstrategie.
Wat is je doelstelling?
Een primaire doelstelling schept richting en biedt een concrete route naar succes. Waar wil jij naartoe?
- Meer awareness: Meer positieve zichtbaarheid en bekendheid voor een product of dienst.
- Een versnelde voorkeur bij je doelgroep: Meer geloofwaardigheid en een hogere voorkeur ten opzichte van je concurrentie.
- Gedrag stimuleren: Verandering in (koop)gedrag stimuleren bij de personen die je bereikt.
Zo gaan we te werk
Vanuit vier verschillende specialismen bieden wij een blauwdruk voor het behalen van jouw doelstelling. Daarmee zetten we strategische richting uit voor je marketingmix, van concept tot kanaaloptimalisatie .
Influencer & social
Gebruik de invloed van influencers met een toegewijde sociale aanhang om je doelgroep te bereiken. Zet daarnaast social media platforms in om je doelgroep te bereiken, inspireren of activeren.

Media
Ons startpunt is digitaal maar wij vullen dit aan met traditionele media om ook offline een publiek te bereiken, merk geloofwaardigheid te creëren en vertrouwen op te bouwen.

Content
Creëer en deel relevante artikelen, video’s, podcasts, blogs en andere content om een publiek aan te trekken, te binden en te behouden.

Van communicatie- en mediastrategie naar klantrelatie
Gemiddeld heb je zeven tot tien contactmomenten nodig om een klant aan je te binden. Wij helpen je met een communicatie- en mediastrategie om in die contactmomenten jouw boodschap over te brengen en een duurzame relatie met je doelgroep op te bouwen.
Experience it for yourself
Gerelateerde diensten
Hubspot
Campagne en content strategie
Positionering- en merkstrategie
Video's
Media buying
Inbound Marketing
In-house social media specialist
SEA-specialist
Online marketeer
Content marketeer
Campagne
Conversion Rate Optimization
E-mail marketing
Paid advertising
Social Media
Influencer Marketing
Copy
SEO
Data Intelligence
Creatie
Performance
Inhousing






















Je mag ons alles vragen
Of gewoon kennis komen maken. Wij vinden het geweldig om over jouw vraagstukken na te denken.

Let us contact you