Werken aan werk met een heldere merkstrategie

Waar “vaste baan” vroeger het ideaal was, draait het nu om groei, flexibiliteit en persoonlijke ontwikkeling. Detacheringsbureau DPA Professionals zag die verschuiving aankomen en vroeg ons om te helpen met een merkstrategie die niet alleen inspireert, maar ook koers geeft op de lange termijn.

De uitdaging

De opdracht van DPA was helder: geen oppervlakkige slogans, halfzachte strategieën of vage plannen, maar een concrete roadmap voor groei en een merkstrategie die werkt, inspireert én richting geeft. Een verhaal dat richting geeft én mensen raakt: klanten, professionals en medewerkers.

quote-symbol

De stappen die we gezet hebben, zorgen voor draagvlak binnen de organisatie en maken duidelijk welke richting op gaan.
DPA Professionals

Het resultaat

Alle stakeholders waren unaniem over het resultaat. De positionering 'knowledge works', geeft DPA een duidelijke en krachtige merkpositionering en een solide fundament voor duurzame groei.

Een helder groeiplan

Aansluitend bij de ambities van DPA.

Een krachtige merkboodschap

Een sterke positionering met de merkboodschap 'knowledge works'.

De aanpak

Een sterke merkstrategie begint bij een gedeelde visie. Om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen, gebruikten we onze ‘Level Up’-methode. Samen met DPA stelden we duidelijke doelen en maakten we afspraken over hoe die bereikt konden worden. Uiteraard altijd met oog voor de snel veranderende arbeidsmarkt.

We vertaalden de unieke kwaliteiten van DPA naar de positionering ‘Knowledge works’ en schreven het merkverhaal dat daarbij hoort, inclusief scherpe kernwaarden.
De centrale merkdoelstelling werd:

'Empowerment van talenten voor duurzame inzetbaarheid op de arbeidsmarkt.'

Tot slot werkten we de merkstrategie SMART uit en vertaalden die naar drie pijlers:
talentfilosofie, organisatiefilosofie en cultuurfilosofie.
En dat werkt!

Ook behoefte aan een scherpe merkstrategie?