Communicatiestrategie: Een nieuwe kijk op TechDemoweek

De TechDemoweek is een tweejaarlijks evenement waarbij ondernemers uit de maakindustrie in één dag kennis kunnen maken met de 6 meest innovatieve bedrijven in de regio Ede-Veenendaal. Het event wordt al jaren behoorlijk goed bezocht, maar omdat het altijd beter kan, vroeg de organisatie Endeavour om te helpen met de marketingstrategie.

de uitdaging

Hoe zorgen we ervoor dat het event niet alleen bekend is, maar ook echt top of mind blijft bij de doelgroep? Voor de editie van 2025 kregen wij de opdracht om een communicatiestrategie uit te werken, met als doel om de merkbeleving te versterken, de interesse in het evenement te versterken en het aantal bezoekers verder uit te bouwen.

quote-symbol

Een sterkere merkbeleving en meer bezoekers? Dat kan.
Schermafbeelding Website TechDemoweek

het resultaat

Een heldere, data-gedreven communicatiestrategie als basis voor de creatieve campagne, het mediaplan en de contentproductie.

Een praktische roadmap waarmee de organisatoren doelgericht toewerken naar een succesvolle editie van de TechDemoweek.

Schermafbeelding Event TechDemoweek

de aanpak 

Samen met het marketingteam bepaalden we de bouwstenen van de campagne: wie willen we bereiken, wat drijft hen en hoe positioneren we TechDemoweek als een must-visit evenement?

Om de strategie naadloos te laten aansluiten op de uitvoering, werkten we nauw samen met onze creatieve en performance-specialisten. Zo werd elk concept en elke mediakeuze ondersteund door sterke inzichten, in plaats van aannames.

hier zijn we trots op

Een strategie is pas echt geslaagd als hij tot leven komt. Door een doordachte aanpak, en niet te varen op aannames, wisten we strategie en uitvoering te verbinden, waardoor de TechDemoweek 2025 niet alleen beter zichtbaar is, maar ook relevanter en aantrekkelijker voor de juiste doelgroep.

quote-symbol

Het resultaat: beter zichtbaar, relevanter én aantrekkelijker.

Ook behoefte aan communicatiestrategie?