Een betere UX voor Okhuysen: Voor de fijnproever

Okhuysen is een Haarlemse wijnkoperij met ruim 150 jaar ervaring. Centraal staat educatie, persoonlijk advies, en een passende wijn voor iedereen. Met trotsdragen wij al ruim 10 jaar bij aan de online wijnwereld van Okhuysen.

de uitdaging

Met enige vergrijzing in de doelgroep, zoekt Okhuysen naar een jongere doelgroep die interesse heeft in wijn, maar minder kennis heeft over wat een specifieke wijn nu zo bijzonder maakt. Daarnaast mag er wel wat meer omzet uit de webshop komen, zowel van consumenten als zakelijke klanten.

quote-symbol

Hoe bereiken we de jonge doelgroep zonder de oude te verliezen?
Okhuysen wijn per gelegenheid

Op de homepage begeleiden we bezoekers die een handje hulp kunnen gebruiken.

het resultaat

Gebruikers vinden eenvoudig een wijn die past bij een gelegenheid of gerecht.

Meer focus op proeverijen en cursussen.

Meer klantenbinding door het aanbieden van het Okhuysen-magazine.

Okhuysen Wijnwereld

de aanpak

Om de ‘stem’ van Okhuysen herkenbaar en authentiek te maken, creëren we concepten die bezoekers meenemen in de wereld van Okhuysen. We betrekken hen, maken ze onderdeel van het verhaal en bouwen aan een sterke band. Hierbij gebruiken we onze up-to-date kennis van e-commerce en de markt, en zetten we slimme neuromarketingtechnieken in om écht impact te maken.

hier zijn we trots op

De website wordt geprezen om zijn toegankelijkheid én de geslaagde balans tussen verschillende doelgroepen. Dankzij een gezonde, bloeiende business kunnen we blijven werken aan klantgerichte innovaties. Denk aan online trainingen, advies met AI, een spaarprogramma, persoonlijke wijnopslag en meer.

quote-symbol

Een geslaagde balans tussen de jonge en oude doelgroep.

Ook behoefte aan UX Design en Advies?