Coinmart: Awareness in een drukke markt

CoinMart is een ambitieuze crypto service provider die sinds 2020 beginnende en ervaren handelaren helpt met slim investeren. Maar in een markt vol gigantische spelers is zichtbaar zijn geen vanzelfsprekendheid. Hoe zorg je dat je naam blijft hangen? Hoe word je top of mind als de volgende crypto-hype toeslaat?

de uitdaging

CoinMart had tot nu toe weinig geïnvesteerd in merkbekendheid, maar wist: als we mee willen spelen, moeten we nu een statement maken. Aan ons de taak om het platform een gezicht te geven en in 2024 écht op de radar te zetten.

quote-symbol

We zetten Coinmart op de kaart.
Coinmart advertentie

het resultaat

+63%

meer websitebezoeken

+32%

meer branded searches

+30%

meer app-downloads

+29%

meer funded accounts tijdens de campagne

de aanpak

We doken eerst in de doelgroep en brachten twee kernprofielen scherp in beeld: de newbies, die hun eerste stappen zetten in crypto, en de pioneers, die altijd op zoek zijn naar de volgende grote kans. Wat drijft hen? Waar haken ze op aan? En waarom zouden ze voor CoinMart kiezen?

Met die inzichten scherpten we de waardepropositie en de key message aan. Het resultaat? Een opvallende awareness-campagne op alle fronten: van digital out of home en billboarding tot radio, online en social media. 

hier zijn we trots op

“The sweet taste of crypto” werd niet zomaar een slogan, maar een creatieve campagne die perfect aansloot bij de doelgroep. En belangrijker nog: de cijfers spreken voor zich. CoinMart is niet langer een naam in de marge, maar een speler waar je rekening mee houdt.

quote-symbol

Van slogan naar succes: Coinmart staat op de kaart.

Ook behoefte aan communicatiestrategie?