Campagne en content strategie

Het juiste verhaal in de juiste vorm

Als merk moet je met je doelgroep in contact blijven. Dat is cruciaal om je doelstellingen te behalen. Je blijft in contact door middel van campagne en content. Van inspireren of informeren tot gewenst gedrag stimuleren. Dit doe je door het verhaal van je merk digitaal uit te zetten op een manier die jouw doelgroep aantrekkelijk vindt. 

De regie in juiste handen

Het uitzetten van content op verschillende kanalen kan complex lijken. Terwijl jij je wil focussen op de business. Daarom nemen we de regie van je over. Onze specialisten weten precies wat er op welk kanaal moet gebeuren om jouw doelgroep te bereiken, raken en overtuigen. 

Onderscheidend vermogen

Je doelgroep ontvangt honderden prikkels op een dag, jouw prikkel moet dus opvallen en de doelgroep raken. Daarmee verander je de perceptie van de doelgroep en creëer je merkvoorkeur. Opvallen doe je door rekening te houden met de volgende zaken: 

  • Start je branding digitaal: de meeste touchpoints met je doelgroep vinden online plaats. Dat is dus het vertrekpunt voor de campagne en content. 
  • Focus op de life journey: breng content van waarde op de juiste momenten in het leven van je doelgroep.
  • Onderscheid je met creativiteit: vertrek vanuit je merk en vertaal creatieve ideeën naar authentieke content die er continu voor zorgt dat je relevant bent voor je doelgroep en emotie losmaakt.
  • Wees consistent met content: je bouwt pas een band op wanneer je langere periode in contact blijft met je doelgroep.

Zo gaan we te werk

We verdelen een contentstrategie onder in drie lagen: hero, hub en hygiëne. Dit doen we om iedereen uit de doelgroep op het juiste moment in hun klantreis te bereiken. 




1. Step or event

Hero 

De hero laag is gericht op de awareness fase waarbij we zoveel mogelijk profielen verzamelen om naamsbekendheid te vergroten bij je doelgroep. Vaak worden digitale media aangevuld met andere media in deze laag. Ook dat integreren we in de strategie.

INH - 1920x860 - 2023020062

Hub

De hub laag is gericht op de consideration fase en gaat over content die je in een vast ritme deelt. Zo ben je continue aanwezig in het leven van je doelgroep. Daarmee creëer je voorkeur bij het publiek dat je in de hero laag hebt bereikt.

INH - 1920x860 - 2023020028
Video afspelen

Hygiëne 

De hygiëne laag is gericht op de action fase en geeft invulling aan content in de onderstroom. Enerzijds door te retargeten op profielen die je al kent, anderzijds om het merk op te bouwen en meer digitale waarde te geven.

INH - 1920x860 - 2023020076

Jouw campagne en content strategie

In het online concurrentieveld ben je kansloos wanneer je bepaalde fases uit de klantreis overslaat. Een campagne content strategie biedt hier duidelijkheid  in, ook als het gaat om het juiste digitale kanaal. Het is niet alléén social, of alleen influencer, en ook niet alleen performance marketing. Door te bepalen wat je binnen welke context nodig hebt, waar je als merk naartoe wilt bouwen binnen welke periode, en hoeveel content er geproduceerd moet worden om je doelstelling te behalen, maken we een geïntegreerd plan.

Van awareness naar conversie 

Behandel je merk niet als een label, maar als een brand. Branding gaat verder dan je logo op een product of content item plakken. Je wilt een beleving of ervaring creëren die bij je doelgroep een emotie losmaakt. Daarna kun je aansturen op actie en conversie. De juiste media strategie helpt je daarbij. 

Related cases

Je mag ons alles vragen

Of gewoon kennis komen maken. Wij vinden het geweldig om over jouw vraagstukken na te denken.

Contact us
Jeroen Rutte contact
+31 (0)23 727 1077 09:00 - 17:00 info@endeavour.nl Gonnetstraat 32 2011 KA Haarlem

Let us contact you