Merkintroductie van Loma Beauty

Loma is een haarverzorgingsmerk uit de Verenigde Staten, bekend om haar natuurlijke en duurzame producten. Voor de introductie in Nederland zocht het merk naar een manier om zich te onderscheiden binnen de Nederlandse haarverzorgingsmarkt die al behoorlijk verzadigd is.

De uitdaging

Hoe laat je een relatief onbekend merk opvallen in een overvolle markt vol glossy beloftes en grote namen? Voor Loma Beauty lag de uitdaging in het veroveren van een plek in de Nederlandse haarverzorgingswereld én in de hoofden van consumenten. We wilden traffic genereren naar de website en online verkooppartners, met onweerstaanbare acties als extra duwtje in de rug. Tegelijk werkten we aan merkbekendheid en merkvoorkeur: mensen laten kennismaken met Loma, het verhaal achter de producten, en de krachtige lijn die écht doet wat ’ie belooft. Met inspirerende content en een doordachte aanpak bouwden we stap voor stap aan een community van toekomstige Loma-fans.

quote-symbol

Geen gebakken lucht, maar een merk dat zichzelf waarmaakt.
Loma Beauty verzorgingsproducten

Het resultaat

Cijfers

- 483K impressies op Instagram in het eerste half jaar na de introductie

-5.5% Engagement rate op Instagram

Groei

- 800+ Likes, comments, shares en saves op Instagram in het eerste half jaar na introductie

- 400+ Volgers op Instagram in het eerste half jaar na introductie

Scherm­afbeelding 2025-06-23 om 15.40.09

De aanpak

We zetten een krachtige social strategie neer, met een slimme mix van organische content, influencer marketing en paid advertising.  Vanuit drie pijlers (autoriteit vergroten, beleving verbeteren en zichtbaarheid versterken) positioneerden we Loma als een merk waar je niet omheen kunt.

Hier zijn we trots op

In een korte tijd hebben we van Loma een merk gemaakt dat gezien, gedeeld en gewaardeerd wordt. Zonder schreeuwerige campagnes, maar mét een slimme combinatie van sterke content, geloofwaardige influencers en gerichte ads. Het resultaat? Een frisse, onderscheidende social presence die Loma stevig op de kaart zet in Nederland.

 

quote-symbol

Met organic content voor community building, influencers voor beleving en paid voor bereik, brachten we Loma tot leven op social.

Ook een sterke employer branding campagne?