Level Up - A Hero’s Journey

Danone HiPRO

de uitdaging

Leuk zo’n nieuw proteïnemerk, maar hoe laat je dat opvallen in een markt die al uit z’n voegen barst van de shakes, repen en claims? Danone wilde met HiPRO niet zomaar opvallen, maar écht iets toevoegen voor sporters en actieve mensen.

Danone doet haar doelgroep daarom een krachtige belofte: HiPRO helpt je groeien; fysiek én mentaal. Om dat te waar te maken, was meer nodig dan een standaard reclamecampagne. We wilden een merk bouwen dat mensen raakt en inspireert.

quote-symbol

Bouwen aan een merk dat beweegt, letterlijk.
Scherm­afbeelding 2025-06-26 om 15.14.49

Het resultaat

Engagement

32 Miljoen impressies en ruim 11.000 interacties.

Groei

Van 0 naar 1 meter schapruimte bij Albert Heijn.

 

Nummer 1

HiPRO Strawberry Rasp werd het bestverkopende product in sportproteïne.

 

Marktaandeel

30% marktaandeel in 1 jaar.

 

Scherm­afbeelding 2025-06-26 om 15.14.24

De aanpak

We ontwikkelden een campagne die voelde als een persoonlijke reis, gebaseerd op de ‘Hero’s Journey’. Olympische helden zoals Lieke Klaver en Ranomi Kromowidjojo vertelden openhartig over hun eigen groeipaden, met vallen en opstaan. Die verhalen vormden het hart van de campagne.

Van inspirerende content en gratis clinics tot challenges en een digitale Victory Lens: alles was erop gericht om de community te activeren, samen te groeien en successen te vieren.

Hier zijn we trots op

HiPRO is niet groot geworden door bombastische tv-commercials of megabudgetten. Juist door klein te beginnen, met geloofwaardige gezichten, oprechte verhalen en community-first content, creëerden we maximale impact met minimale middelen.

We bouwden een merk dat niet schreeuwt, maar spreekt. Dat niet zendt, maar verbindt. En dat nu, nog geen jaar na de lancering, een vaste plek heeft veroverd in het schap én in de sporttas van duizenden fans.

quote-symbol

Echte sporters, echte verhalen. Dáár zit kracht.

Ook behoefte aan een social strategie?