Een icoon van klasse en geschiedenis

De Beurs van Berlage is al sinds 1903 dé plek in het hart van Amsterdam waar bijzondere events, congressen en beurzen samenkomen. Met een mix van historie, sfeer en moderne faciliteiten is het een toonaangevende congreslocatie met een internationale uitstraling.

De uitdaging

De Beurs van Berlage wilde haar positie als internationale congreslocatie versterken en aantrekkelijker worden voor organisatoren uit de VS, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. De focus lag op betere vindbaarheid in zoekmachines, het verhogen van zichtbaarheid via onder andere social media en het stimuleren van conversie, met als doel vaker gekozen te worden als eventlocatie in Amsterdam.

quote-symbol

We maakten van zichtbaarheid een strategie, en van clicks concrete boekingen.
Beurs-van-Berlage-Amsterdam

Het resultaat

Cijfers

- 122K Organische impressies op LinkedIn in 2024

Groei

- 13% Gemiddelde engagement rate

- 51% Toename in aantal interacties op LinkedIn in 2024, vergeleken met 2023

Scherm­afbeelding 2025-06-23 om 15.01.45

De aanpak

Voor de Beurs van Berlage gingen we aan de slag met een slimme strategie die draait om zichtbaarheid, relevantie én resultaat. Organische social content was de motor: door de unieke charme en expertise van de Beurs centraal te zetten, wisten we congresorganisatoren te raken met precies de juiste mix van sfeer, inhoud en vertrouwen. Ondertussen zorgde community management voor échte interactie, en versterkten we het internationale bereik met gerichte advertising. Door maandelijks te sparren en te sturen op data, bleven we continu finetunen en optimaliseren.

Hier zijn we trots op

Met de juiste balans tussen paid en organic social hebben we de Beurs van Berlage niet alleen zichtbaarder gemaakt, maar ook steviger op de kaart gezet bij internationale organisatoren. Geen ruis, wél resultaat.

quote-symbol

Geen schot hagel, maar scherpe content en slimme ads die precies de juiste snaar raakten.

Ook een sterke employer branding campagne?