Campagne en content strategie
Het juiste verhaal in de juiste vorm
Als merk moet je met je doelgroep in contact blijven. Dat is cruciaal om je doelstellingen te behalen. Je blijft in contact door middel van campagne en content. Van inspireren of informeren tot gewenst gedrag stimuleren. Dit doe je door het verhaal van je merk digitaal uit te zetten op een manier die jouw doelgroep aantrekkelijk vindt.Â
De regie in juiste handen
Het uitzetten van content op verschillende kanalen kan complex lijken. Terwijl jij je wil focussen op de business. Daarom nemen we de regie van je over. Onze specialisten weten precies wat er op welk kanaal moet gebeuren om jouw doelgroep te bereiken, raken en overtuigen.Â
Onderscheidend vermogen
Je doelgroep ontvangt honderden prikkels op een dag, jouw prikkel moet dus opvallen en de doelgroep raken. Daarmee verander je de perceptie van de doelgroep en creëer je merkvoorkeur. Opvallen doe je door rekening te houden met de volgende zaken:Â
- Start je branding digitaal: de meeste touchpoints met je doelgroep vinden online plaats. Dat is dus het vertrekpunt voor de campagne en content.Â
- Focus op de life journey: breng content van waarde op de juiste momenten in het leven van je doelgroep.
- Onderscheid je met creativiteit: vertrek vanuit je merk en vertaal creatieve ideeën naar authentieke content die er continu voor zorgt dat je relevant bent voor je doelgroep en emotie losmaakt.
- Wees consistent met content: je bouwt pas een band op wanneer je langere periode in contact blijft met je doelgroep.
Zo gaan we te werk
We verdelen een contentstrategie onder in drie lagen: hero, hub en hygiëne. Dit doen we om iedereen uit de doelgroep op het juiste moment in hun klantreis te bereiken.Â
HeroÂ
De hero laag is gericht op de awareness fase waarbij we zoveel mogelijk profielen verzamelen om naamsbekendheid te vergroten bij je doelgroep. Vaak worden digitale media aangevuld met andere media in deze laag. Ook dat integreren we in de strategie.
Hub
De hub laag is gericht op de consideration fase en gaat over content die je in een vast ritme deelt. Zo ben je continue aanwezig in het leven van je doelgroep. Daarmee creëer je voorkeur bij het publiek dat je in de hero laag hebt bereikt.
HygiëneÂ
De hygiëne laag is gericht op de action fase en geeft invulling aan content in de onderstroom. Enerzijds door te retargeten op profielen die je al kent, anderzijds om het merk op te bouwen en meer digitale waarde te geven.
Jouw campagne en content strategie
In het online concurrentieveld ben je kansloos wanneer je bepaalde fases uit de klantreis overslaat. Een campagne content strategie biedt hier duidelijkheid in, ook als het gaat om het juiste digitale kanaal. Het is niet alléén social, of alleen influencer, en ook niet alleen performance marketing. Door te bepalen wat je binnen welke context nodig hebt, waar je als merk naartoe wilt bouwen binnen welke periode, en hoeveel content er geproduceerd moet worden om je doelstelling te behalen, maken we een geïntegreerd plan.
Van awareness naar conversieÂ
Behandel je merk niet als een label, maar als een brand. Branding gaat verder dan je logo op een product of content item plakken. Je wilt een beleving of ervaring creëren die bij je doelgroep een emotie losmaakt. Daarna kun je aansturen op actie en conversie. De juiste media strategie helpt je daarbij.Â
Gerelateerde diensten
Hubspot
Communicatie- en mediastrategie
Positionering- en merkstrategie
Video's
Media buying
Inbound Marketing
In-house social media specialist
SEA-specialist
Online marketeer
Content marketeer
Campagne
Conversion Rate Optimization
E-mail marketing
Paid advertising
Social Media
Influencer Marketing
Copy
SEO
Data Intelligence
Creatie
Performance
Inhousing
Experience it for yourself
Je mag ons alles vragen
Of gewoon kennis komen maken. Wij vinden het geweldig om over jouw vraagstukken na te denken.
Let us contact you