Positionering en branding

Een sterk merk bouwen

Bij de term “een sterk merk” komen er vast een hoop namen bij je naar boven. Grote spelers met een duidelijke boodschap en bijpassende communicatiemiddelen. Precies dat is positionering en branding. Als je zelf ook een sterk merk wilt bouwen, start dat bij de vraag: wat is de kern van ons merk? Zodra je dat gedefinieerd hebt, kan je die boodschap tot leven laten komen in bijpassende branding.

Tot de kern komen

Het kiezen van de positionering en het ontwerpen van je branding zijn geen kleine klussen. Ze zijn de basis voor een succesvol bedrijf. De juiste positionering komt niet alleen voort uit de kern van je bedrijf. Je moet ook naar de markt kijken, welke leegte kan het merk vullen? Daarnaast is ook de doelgroep belangrijk. Wat zoeken zij in een bedrijf zoals dat van jou? Als de positionering op papier staat, is bijpassende branding cruciaal. Deze draagt namelijk, als het goed is, dezelfde sfeer als je positionering.

Hoe zorg ik er voor dat mijn klanten zich begrepen voelen?

Door te denken vanuit de behoeften van de klant, creëer je een gebruiksvriendelijke ervaring.

Positionering

Met behulp van verschillende workshops denkt Endeavour graag mee over de kern van het merk of bedrijf. Door samen de markt te onderzoeken en daarin kansen te identificeren, formuleren we een praktische positionering waarmee je zelfs zelf aan de slag kunt. 

Branding

Als je tot een sterke positionering bent gekomen, is het uitdragen van die positionering de volgende stap. Dat start bij je branding. Van naam en logo tot kleurgebruik en lettertype, bij Endeavour ontwikkelen we alle aspecten van branding.

Campagnes

Als je positionering en branding compleet zijn, kan je deze gaan gebruiken in campagnes. Campagnes kunnen verschillende doelen hebben, van naamsbekendheid tot hogere verkoopcijfers. Toch komt je positionering en branding in iedere campagne terug.

Benieuwd hoe wij je kunnen helpen?

Neem contact met ons op