Influencer strategie voor Grand’Italia
Grand'Italia
Pillar
Content
2012
Voedingsindustrie
Influencer Marketing
Italian Inspiration – Grand’Italia is al jaren hét Italiaanse kwaliteitsmerk waarmee je makkelijk en snel een heerlijke pasta, risotto of antipasti maakt. Het merk is onderdeel van GranFood B.V. dat meerdere internationale topmerken vermarkt en distribueert.
Grand’Italia wilde ‘Italian Inspiration’ claimen en zich positioneren als hét echte Italiaanse pastamerk.
Aanpak
We hebben food-gerelateerde influencers met een passie voor Italië geïdentificeerd en gematcht en de influencer strategie ontwikkeld. De meeste van hen waren foodbloggers en semi-chefs met een sterke sociale aanwezigheid. Waar de influencers in eerste instantie werden gezien als online opinieleiders voor het merk, werden ze later onderdeel van de communicatie met de doelgroep en integraal onderdeel van campagnes. Een van de noemenswaardige campagnes was Grand’Amici, een initiatief om de warmte (en het eten) van echte vriendschappen te promoten en een beetje Italië naar Nederland te brengen. Dit resulteerde in 300 vrienden die samen een geweldig Italiaans diner aten tijdens één groot evenement. never get boring.
Effect
Het influencerprogramma droeg bij aan een aantal indrukwekkende resultaten. De fanbase van Grand’Italia groeide met meer dan 30.000 fans (63%) en wist een online share-of-voice van 36% te genereren. Ook werd Grand’Italia winnaar in hun respectievelijke winkelcategorie in de supermarkt.
Groei van fanbse
Online share-of-voice gegenereerd
Je mag ons alles vragen
Of gewoon kennis komen maken. Wij vinden het geweldig om over jouw vraagstukken na te denken.
Let us contact you