Influencer marketing

De kunst van herkenbaarheid

De laatste jaren zijn influencers een vast item geworden in de mediamix. Wil jij je doelgroepen bereiken? Doe dat dan met authentieke influencers. Hun stem is een geweldig middel om dichter bij je doelgroep komen en je merkverhaal te vertellen. Wil jij starten met Influencer marketing? Dan is dit het moment.

Je verhaal via een influencer

Influencers zijn inspiratiebronnen voor je doelgroep. Van fitness goeroes tot serie experts en van bekende nederlanders tot kritische denkers, iedereen volgt wel een influencer. En dat is precies het leuke aan samenwerken met influencers: ze hebben betrokken volgers, die aandachtig naar ze luisteren en zich met hem, haar of hen identificeren. Om succesvol een influencer campagne te voeren, denk je na over de juiste influencer, de content, het kanaal én de doelgroep.

Hoe zet ik social media effectief in om doelstellingen te behalen?

Met de juiste content kan je iedere doelgroep op social media bereiken.

Soorten influencers

Er zijn een hoop verschillende soorten influencers, waarmee je verschillende soorten campagnes kunt voeren. Denk aan micro influencers, die minder volgers hebben, maar vaak wel in een niche segment opereren. Of “thought leaders”, influencers die B2B ingezet worden om zakelijke klanten te beïnvloeden.

De juiste campagne

Een campagne kan voor korte duur zijn, bijvoorbeeld bij de lancering van een nieuw product, of kan juist jaren duren, waarbij je merk steeds weer onder de aandacht wordt gebracht door de influencer. Iets dat in het digitale tijdperk, met een verminderde spanningsboog en overload aan prikkels, belangrijk is geworden.

Authenticiteit

Wat je nooit uit het oog mag verliezen bij het uitvoeren van influencer campagnes, is de geloofwaardigheid. Zorg dus dat je merk, je product, de influencer en de content van de influencer, logisch voelen voor je publiek. Want dan, en dan alleen, zal je de resultaten boeken die je zoekt. Daar helpen wij je graag bij.

Matthijs Van Schendelen

Founding Partner at Endeavour

Benieuwd hoe wij je kunnen helpen?

Neem contact met ons op