Endeavour is trots op zes Emerce100 vermeldingen

De Emerce100, een jaarlijkse uitgave van mediaplatform Emerce, is een overzicht van de beste bureaus. Wendbaarheid, creativiteit en innovatie zijn een must in het digitale landschap. Dat we deze eigenschappen bezitten, blijkt uit onze zes vermeldingen in de Emerce100. Daar zijn we erg trots op!

Minder mega-influencers, meer micro-influencers in je marketing strategie

Vroeger wilde je astronaut, rockster of president worden, kids van nu willen een baan als social media ster. Is groter altijd beter? We don't think so! Kleinere influencers, ofwel micro-influencers, are the way to go. In deze blog vertellen we je hoe je de juiste snaar raakt met de inzet van micro-influencers. Let’s go!

5 tips voor een gebruikersvriendelijke website

Gebruikersvriendelijk ontwerp voor een website heet UX Design. In deze blog geven we je een aantal blijvende tips voor een gebruikersvriendelijke website.

Schrijven is schrappen: zo doe je dat!

Schrijf jij onbewust ook in veel te veel woorden? Je bent niet de enige. Beknopt schrijven is ontzettend moeilijk. In deze blog geven we je een paar handvatten om van je lange, saaie tekst een korte, aantrekkelijke tekst te maken. Begin maar met schrappen!

Dit zijn dé voordelen van Laravel voor platformontwikkeling

Voor de ontwikkeling van een online platform, website of applicatie wordt er gewerkt met veel informatie. Voor de verwerking hiervan hebben developers diverse frameworks tot hun beschikking. Een van de meest populaire frameworks van het moment is Laravel. In deze blog lees je de belangrijkste voordelen van Laravel.

Succesfactoren voor B2B influencer programma’s

Thought Leadership, of B2B influencer marketing, is een steeds belangrijker thema geworden binnen B2B marketing. In dit artikel bespreken we hoe zakelijke influencers een turbo boost kunnen zijn voor jouw new business.

Wat is een copywriter?

Vertel je iemand dat je een copywriter bent, dan weten zij negen van de tien keer niet wat het beroep inhoudt. Schrijft hij of zij alleen maar teksten? Zeker niet! In deze blog vertellen we je wat het vak copywriting precies inhoudt.

Meerdere vestigingen? 5 lokale SEO punten voor jouw vindbaarheid

Jouw bedrijf heeft meerdere vestigingen. Dan wil je graag zoveel mogelijk mensen uit de regio naar de dichtstbijzijnde vestiging trekken. Maar hoe zorg je ervoor dat de lokale vestiging ook online goed wordt gevonden en niet alleen de algemene website? Twee woorden: lokale SEO.

NFT’s als nieuwe holy grail voor merken en influencers?

NFT’s en influencer marketing gaan hand in hand. Een NFT’s is feite een nieuw business model waarmee je als influencer nieuwe inkomstenstromen genereert. Hoe? Lees het hier!

Marketing automation met Cialdini’s 7 beïnvloedings­principes

Geen marketingspecialisme is zo hot als marketing automation en geen beïnvloedingsprincipe zo bekend als Cialdini. Wat gebeurt er als je de twee met elkaar combineert en inzet voor je klanten?

Laat je klanten nooit meer gaan met retentiemarketing

Retentiemarketing links laten liggen heeft grote consequenties: de klanten die jij met veel moeite hebt binnengehaald, ben je zo weer kwijt. In deze blog leggen we je uit waarom retentiemarketing zo belangrijk is en hoe je dit voor jouw bedrijf inzet.

5 tips voor krachtige data-gedreven merken

Kosten gaan voor de baat uit. Zeker als het gaat om branding. Maar wat is er gebeurd met de merkbekendheid de afgelopen tijd? Zijn data en branding onverenigbaar? Of bestaan ze in harmonie? We geven hieronder 5 tips om ervoor te zorgen dat je jezelf krachtig in de markt zet met ijzersterke marketing. Let’s go!

4 voorbeelden van empathische content creatie

Door empathie en emotie te tonen wakker je een gevoel van herkenning aan bij je doelgroep. Lees hier over 4 voorbeelden van empathische content.

Hoe je Google Smart Shopping wél moet gebruiken

Google Smart Shopping bestaat alweer een tijdje en heeft de nodige veranderingen doorgemaakt. We zien helaas dat deze handige functie van Google Ads nog veel te vaak verkeerd wordt ingezet. Met onze tips haal je alles uit Smart Shopping. Lees meer.

Genuinfluencers zijn de nieuwe generatie in het influencer marketing landschap

In de online wandelgangen van influencer marketing horen we het woord ‘genuinfluencer’ steeds vaker vallen. Ook al is het een echte tongbreker. Want de influencer van morgen is er niet om je over te halen om spullen te kopen. Nee. De influencer van morgen is er om je op goede ideeën te brengen en de waarheid te promoten. Lees meer over deze nieuwe garde influencers.

Google Tag Manager én gtag.js – zo doe je dat!

Kunnen GTM en gtag.js in harmonie naast elkaar draaien, zonder dubbele metingen te veroorzaken? Dat kan zeker! Lees in dit blog hoe je dit correct instelt.

Hoe vind je de beste e-commerce marketing mix voor jouw webshop?

Hoe haal je meer uit je webshop met e-commerce marketing? Een vraag die menig webshopeigenaar én e-commerce manager bezighoudt. Zoals jouw shop uniek is, zo is de marketingweg die je moet afleggen voor succes dat ook. Daarom deze keer een artikel over welke marketing mix jij het beste in kunt zetten voor jouw unieke webshop. Lees meer!

Clicks & Bricks: dit zijn de uitdagingen anno nu en zo overwin je ze!

Met de stormachtige ontwikkelingen op het gebied van internet de afgelopen jaren is het aantal fysieke winkels (Bricks) sterk afgenomen. Echter, voor veel klanten is het bekijken, voelen, ruiken of passen van producten nog steeds van groot belang. Precies om deze reden zien we een groei in het aantal ondernemers dat zowel een fysieke winkel, als een webshop in beheer hebben. Maar welke uitdagingen brengt dat met zich mee? Aan welk kanaal besteed je de meeste aandacht? En hoe stel je op succesvolle wijze je Clicks & Bricks e-commerce strategie op? Je leest het allemaal in deze blog.

Bel Groep kiest Endeavour voor influencer marketing

Na een pitch koos de zuivelproducent, bekend van kaasmerken Boursin, La Vache qui rit, Babybel en Nurishh, voor Endeavour als influencer marketing agency.

Website op maat of toch een standaardoplossing: hoe maak je de juiste keuze?

Komt het aan op websites bouwen, dan word je al snel bedolven onder de mogelijkheden. Zo kun je ervoor kiezen je platform te (laten) bouwen in een standaardoplossing of kan je gaan voor maatwerk. Maar wanneer kies je nu wat?

E-commerce conversieratio benchmark rapport

Een gemiddelde conversieratio voor webshops zegt veel. Vaak is het voor e-commerce partijen de Key Performance Indicator. Dit cijfertje toont immers hoe het percentage aankopen zich verhoudt tot het aantal websitebezoekers. Hoe jij ervoor staat ten opzichte van de concurrent? Hier vind je het antwoord!

Online marketing vs content marketing: wat is het verschil?

Ondanks dat we er al jaren mee werken, worden de diensten ‘online marketing’ en ‘content marketing’ nog regelmatig door elkaar gehaald. In deze blog leggen we uit wat het verschil is, maar ook waarom ze goed samengaan.

Het belangrijkste argument voor influencer marketing

Influencers vertellen het verhaal van merken en organisaties op authentieke en vertrouwde manier. En het is één van de krachtigste vormen van marketing van het moment. Maar waarom eigenlijk?

Maak kennis met Customer Data Platform Squeezely

Op software gebied werd een droom werkelijkheid: met een Customer Data Platform (CDP), zoals Squeezely, heb je grip op de hele klantreis en personaliseer je deze in real-time. Een CDP helpt bedrijven personalisatie te omarmen als een tweede huid. En het mooie is: deze geavanceerde softwareoplossing integreer je naadloos met je andere systemen.

De metaverse, NFT’s en influencers: alles wat je moet weten

De metaverse, NFT’s en de nieuwe garde influencers. Een opsomming van buzzwoorden? Of the next big thing? Lees er alles over in onze blog!

Influencer marketing en livestreams: zo zet jij ze in

Livestreams zijn enorm waardevol voor B2C en B2B merken. Het gaat in 2022 een groot gedeelte van het influencer marketing landschap uitmaken. Lees meer.

6 digitale bureaus bundelen krachten onder één naam: Endeavour

Digital agency Endeavour had tot voor kort meerdere bureau’s onder zich hangen, zoals influencer agency 3sixtyfive en online marketing bureau DBOM. Deze namen komen te vervallen, de 6 verschillende bureaus gaan namelijk gezamenlijk verder onder de naam Endeavour.

Ben jij klaar voor een toekomst zonder third party cookies?

Het eind van third party cookies betekent niet het eind van tracking technology. Wel zullen online marketeers nieuwe en slimmere manieren moeten gebruiken om hun doelgroep en doelstellingen te bereiken. Consumer centricity is hierbij een sleutelwoord. Het gebruik van first party data wordt daarmee steeds belangrijker. Wat je vandaag moet doen om klaar te zijn voor het eind van third party cookies morgen, lees je hier. 

E-commerce tactics: personalisatie via Customer Data Platforms

Personalisatie is vandaag de dag hot. En terecht, want we zijn allemaal druk en willen uitsluitend relevante content te zien krijgen waar we blij van worden. Laat dit nou net de kracht zijn van een CDP. We vertellen je graag meer!

Inbound recruitment - de nieuwe standaard in werving

De kosten voor het binnenhalen van talent stijgen snel, onder meer door een steeds grotere afhankelijkheid van externe recruitment agencies. De consequentie van het te laat invullen van vacatures: remming op bedrijfsresultaat. In deze blog lees je hoe je je recruitment op orde brengt zodat het aantrekken van personeel niet langer de bottleneck is van je groeiambities. 

Wat zijn virtuele influencers en hoe zetten merken ze in?

Massa’s mensen volgen virtuele influencer en de accounts genereren veel engagement. Is dit de toekomst die op de deur klopt? Lees er alles over in deze blog!

Alles wat je als B2B marketeer moet weten over Customer Data Platforms

In B2C-marketing zijn Customer Data Platforms (CDP) niet meer weg te denken uit het MarTech landschap. Traditioneel zijn B2B-organisaties wat terughoudender in het omarmen van nieuwe marketing technologieën. Daarom delen we in dit artikel alles dat je als B2B-marketeer moet weten om te bepalen of een CDP voor jouw organisatie waarde toevoegt.

Customer Journey: verbeter de klantreis

De customer journey is de ‘reis’ die de klant aflegt: van het eerste contact met jouw bedrijf tot na de aankoop van het product of de dienst. Hoe je zo'n customer journey inricht? Dat lees je hier!

Wat zijn influencer incubator programma’s?

Influencer marketing is serious business. En dan bedoelen we letterlijke business. In China zijn bedrijven die influencers máken. Lees hier meer over deze miljoenenindustrie.

In 5 stappen naar een sterke content marketingstrategie

Succes in marketing start altijd bij strategie. Ook als je kijkt naar je content marketing. Hoe beter je over de basis hebt nagedacht, hoe beter de uitvoering. Maar hoe steekt die basis in elkaar? Je leest het hier.

5 redenen waarom jij vandaag nog HubSpot moet inzetten

Nog nooit gehoord van marketing automation? Foei! Misschien heb je wel al eens gehoord van HubSpot. It’s that good. HubSpot is hét marketing automation software platform waarmee je zorgt dat jouw organisatie de inbound marketing filosofie ademt. Met een marketing automation platform als hubspot, tromgeroffel, automatiseer je marketingprocessen. Maar het is veel meer dan dat. 

Matthijs Van Schendelen

Commercial Director & Founder

Benieuwd hoe wij je kunnen helpen?

Neem contact met ons op