Creative director Roeland vertelt: Uitreiking van de M100 en Reclamebureau100
- Nieuws
Op woensdag 7 december werden de Reclamebureau100 en de Media100 bekend gemaakt. Deze door MarketingReport samengestelde lijsten bundelen de meest invloedrijke mensen in het medialandschap. Onze Group Creative Director Roeland de Jong is voor beide lijsten genomineerd en behaalde nr. 94 in de Reclamebureau100. Wat vindt hij daar eigenlijk van?
“Toen ik hoorde dat ik in de genomineerd werd, vond ik dat natuurlijk vet! Vooral voor de Reclamebureau100 was ik meteen heel enthousiast. Maar toen daar de Media100 ook nog bij kwam, ging het dak er helemaal af. Juist die twee werelden, reclame en media, zijn naar mijn mening onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ik probeer ze altijd te verenigingen in mijn werk. Dat maakt deze twee nominaties extra gaaf.
Wat zou gekke Roel doen?
Genomineerd worden en uiteindelijk ook een plek op een van de lijsten halen, is natuurlijk gaaf, maar een medaille heeft altijd twee kanten. Zelf vind ik het bijvoorbeeld best moeilijk om dit soort waardering te ownen. Ik doe mijn werk niet voor de medailles of awards, maar omdat ik het gewoon super leuk vind om te doen. Toch is het vet dat dit er dan bij komt. Dan stel ik mezelf de vraag: what would crazy Roel do?
Invloed geeft verantwoordelijkheid
De avond zelf was te gek! Het is heel tof om tussen zulke grote namen te staan. Deze waardering van verder af geeft natuurlijk ook een bepaalde verantwoordelijkheid. Wanneer je invloedrijk bent, hoort dat er naar mijn mening bij. Ik probeer die invloed ook positief te gebruiken, door altijd een stukje zingeving in onze projecten te zoeken. Dat kan van alles zijn. Van een gezondere levensstijl voor de doelgroep tot inclusiviteit in onze campagnes. Zo draag ik mijn steentje bij.”
Related news
Je mag ons alles vragen
Of gewoon kennis komen maken. Wij vinden het geweldig om over jouw vraagstukken na te denken.
Let us contact you