5 redenen waarom jij vandaag nog HubSpot moet inzetten

Nog nooit gehoord van marketing automation? Foei! Misschien heb je wel al eens gehoord van HubSpot. It’s that good. HubSpot is hét marketing automation software platform waarmee je zorgt dat jouw organisatie de inbound marketing filosofie ademt. Met een marketing automation platform als hubspot, tromgeroffel, automatiseer je marketingprocessen. Maar het is veel meer dan dat. 

 

Het uitvoeren, beheren en meten van je marketingprocessen maakt HubSpot ook (bijna) kinderlijk eenvoudig. Maar dat vergt wel wat liefde en aandacht. In deze blog zetten we voor je uiteen waarom je liever gisteren dan vandaag met HubSpot was begonnen. Lees hier de 5 redenen hoe HubSpot ervoor zorgt dat je je marketing zo efficiënt mogelijk maakt. 


 

5 redenen om vandaag nog te beginnen met HubSpot

Reden 1: tijdbesparend

Reden 2: vele integraties mogelijk

Reden 3: stimuleert leads en conversies

Reden 4: tilt je social media naar een hoger niveau

Reden 5: geïntegreerd CRM-systeem


 

Reden 1: HubSpot bespaart je tijd

We weten allemaal: tijd is geld. Met HubSpot ben je productief zonder al teveel tijd kwijt te zijn aan je marketinginspanningen. Klinkt goed toch? Het werken met HubSpot is namelijk opvallend gemakkelijk en bijzonder efficiënt. Al je benodigde tools zijn overzichtelijk ingericht en staan op logische plekken. Zo kun je bijvoorbeeld bij het maken van je segmenten, snel de juiste filters selecteren en doorwerken in je segmentatie modules.

 

Kom je er toch niet helemaal uit? Niks aan de hand! Voor elk probleem dat je tegen kan komen, is er minimaal één instructiefilmpje die uitlegt hoe je het probleem kunt oplossen. Ook zit er bij het afnemen van deze tool een implementatiepartner aan vast, waar je al je vragen aan kunt stellen.

 

Daarnaast bestaat er de HubSpot Academy. Hier kun je vele trainingen volbrengen over onder andere Social Media Marketing, SEO, Inbound marketing, e-mail marketing en nog veel meer! Voor iedere training kan je een certificaat behalen. Benieuwd naar alle trainingen die HubSpot Academy te bieden heeft? Bekijk ze hier.

Reden 2: vele integraties mogelijk

HubSpot heeft veel integraties met andere systemen ingebouwd. Deze integraties zorgen ervoor dat alle systemen met elkaar praten en dat je de resultaten van je marketing over verschillende kanalen kan meten. Denk hierbij aan SalesForce, Foleon of SurveyMonkey. Met slechts enkele klikken heb je een tool gekoppeld aan jouw HubSpot-systeem. 

 

Waarom is dit een belangrijke reden om voor HubSpot te kiezen? Omdat je dankzij deze integraties inzicht verkrijgt waar je leads op klikken. Stel je voor, je hebt een whitepaper gemaakt in Foleon en een lead heeft deze gedownload. Vervolgens klikt hij op een link in je whitepaper, dan kun je hier direct op inspelen. Of misschien heeft je lead de whitepaper gedownload maar er niets mee gedaan? Dan is het tijd om een herinnering te sturen.

 

Benieuwd welke integraties jij misschien al gebruikt en kunt koppelen aan je HubSpot-systeem?  Kijk dan even op de integratiepagina, of neem contact op met de klantenservice.

 

Reden 3: stimuleert leads en conversies

Het verzamelen van geschikte leads kan lastig zijn. Daarom is het belangrijk om bruikbare inzichten te verkrijgen in hoe je leads genereert, volgt en converteert. Die ene whitepaper download kan met de juiste opvolging tot waardevolle klant converteren. Succesvolle nurtureflows leiden tot business. En business leidt tot groei. Zie je waar we heengaan?

 

HubSpot biedt tal van mogelijkheden om leadgeneratie te optimaliseren. Met behulp van tools krijg je een diepgaand inzicht in hoe bezoekers op je website terechtkomen. Paid, social, SEO en noem het maar op. Daarnaast zie je wat ze doen op je website. Vertonen ze gedrag van een geïnteresseerde websitebezoeker? Of blijft het bij een vlugge blik? Met deze informatie voorziet HubSpot jou van de munitie om bij te sturen waar dat nodig is. Stukje bij beetje kom je tot een converterende website en blije klanten.

Reden 4: tilt je social media naar een hoger niveau

Waar brengen je potentiële klanten hun tijd door? Sociale media zijn een plek om inspiratie op te doen en frisse ideeën te ontdekken. Sociale media zijn essentieel bij iedere inbound marketingstrategie. Echter, kan het een uitdaging zijn om je social kanalen goed te onderhouden in de dagelijkse drukte van je werk. Het geheim? Plannen!

 

De sleutel naar het up-to-date houden en consistent berichten blijven plaatsen op je socials, is om ze van tevoren in te plannen. Met de software van HubSpot beschik je over een geweldige agenda en overzichtelijk planningsysteem. Het bijhouden van je sociale media is zo een fluitje van een cent.

 

Met de uitgebreide social media managementfuncties haal je alle gewenste data uit je kanalen. Je kunt precies zien wie er op je berichten klikt, of ze je content delen en waar leads afhaken. Zo ben je verzekerd van geoptimaliseerde social media en scherp je je content aan waar nodig.

 

Reden 5: geïntegreerd CRM-systeem

Dit is waar alles samenkomt. Met de software van HubSpot beschik je over een geïntegreerd CRM-systeem. Met als gevolg dat je klantrelatiebeheer des te beter wordt. Door je social media-accounts en website te integreren met HubSpot, heb je alle belangrijke inzichten op één plek.

 

Binnen enkele seconden krijg je inzichtelijk wat je leads op je website doen, wanneer ze weer weggaan, hoe ze reageren op je social content en wat ze bezighoudt op je website. De communicatie tussen jou en je bezoekers verloopt een stuk soepeler dan wanneer je niet weet waar in de klantreis je bezoekers zich vinden. Schieten met hagel is met HubSpot officieel verleden tijd. Hallo waardevolle klantrelaties!


 

Nog even in het kort

Marketingactiviteiten binnen je organisatie zo efficiënt mogelijk laten verlopen, vraagt om een marketing automation tool die alles biedt wat jij nodig hebt. Met HubSpot bespaar je waardevolle tijd, koppel je tools naar keuze en transformeer je leads in conversies. Til je social mediastrategie naar een hoger niveau met het overzichtelijke planningsysteem en optimaliseer je klantrelatiebeheer met het CRM-systeem van HubSpot. 

 

Benieuwd naar hoe je HubSpot effectief inzet voor jouw eigen organisatie? Neem dan vooral contact met ons op om te sparren over de vele mogelijkheden. Ons team staat voor je klaar!











 

Succesfactoren voor B2B influencer programma’s

Thought Leadership, of B2B influencer marketing, is een steeds belangrijker thema geworden binnen B2B marketing. In dit artikel bespreken we hoe zakelijke influencers een turbo boost kunnen zijn voor jouw new business.

6 digitale bureaus bundelen krachten onder één naam: Endeavour

Digital agency Endeavour had tot voor kort meerdere bureau’s onder zich hangen, zoals influencer agency 3sixtyfive en online marketing bureau DBOM. Deze namen komen te vervallen, de 6 verschillende bureaus gaan namelijk gezamenlijk verder onder de naam Endeavour.

Genuinfluencers zijn de nieuwe generatie in het influencer marketing landschap

In de online wandelgangen van influencer marketing horen we het woord ‘genuinfluencer’ steeds vaker vallen. Ook al is het een echte tongbreker. Want de influencer van morgen is er niet om je over te halen om spullen te kopen. Nee. De influencer van morgen is er om je op goede ideeën te brengen en de waarheid te promoten. Lees meer over deze nieuwe garde influencers.

Carolien Graafsma

Digital Growth Manager

Benieuwd hoe wij je kunnen helpen?

Neem contact met ons op