Good ideas deserve to be found
An influencer campaign for Meta

Met de feestdagen op komst wilde Meta (voorheen Facebook) lokale en duurzame bedrijven onder de aandacht brengen en een podium geven.. Hiermee wilde Meta shoppers inspireren om hun lokale helden te steunen, duurzame cadeaus te geven en een divers gezelschap ondernemers te steunen. Zo ontstond de influencercampagne ‘Good ideas deserve to be found’, waarmee 4,3 organische impressies behaald werden én 26% boven target werd gescoord.

Hidden gems for the holidays

Voor Meta staan feestdagen ​​in het teken van het ontdekken van inspirerende en duurzame winkels. Verborgen juweeltjes die Facebook je brengt. Inspiratie voor originele, verantwoordelijke en te gekke cadeaus voor familie en vrienden en voor een duurzame start van het jaar. Echte ‘local heroes’ met  mooie producten die het verdienen het om gevonden te worden.

Hidden gems for the holidays

Perfect matchmaking

Om dit idee tot leven te brengen, was het aanhaken van de juiste influencer van groot belang. Influencer Ruba Zai is bekend van zowel social media als TV. Ze is een fashion- en diversiteitsicoon met ruim 1,1 miljoen volgers. Ze is een voorbeeld voor haar volgens en omdat ze twee eigen bedrijven heeft, staat ze ook dicht bij ondernemers. De perfecte match voor deze feel-good campagne.

Om iedereen te betrekken, hebben we de storytelling-campagne in 5 fasen gestructureerd:

1. Tease en Engage: Ruba deelde de Meta collab op social media en had een geweldige uitdaging voor haar volgers: stuur je favoriete SMB's in!

2. Curate: aankondiging van de 3 gekozen, lokale, duurzame SMB's.

3. Storytelling: Ruba postte videocontent over de SMB's en hun tips voor andere ondernemers.

4. Give Away: Ruba zet de SMB's nog eens extra in het zonnetje door hun producten weg te geven.

5. Aankondiging: we verrassen van de winnaars van de give-aways en sluiten de campagne af met de boodschap om lokale duurzame helden te steunen.

A great fit for even better results

De eerste content vlucht met de CTA om je favoriete duurzame lokale helden in te sturen, had een bereik van bijna 900k gebruikers, 20K+ likes, 831 comments en zelfs 858 saves op Instagram. De totale campagne had een bereik van 4.3M gebruikers, 26% meer dan de verwachte 3.4M. Met meer dan 50k engagements kunnen we zeggen dat de campagne echt resoneerde met Ruba's publiek. Alle content werd enkel organisch verspeid, zonder ads. 

Domain Content
Services Social media, Influencer marketing
Branches Detailhandel

Hoe kunnen wij helpen?

Vul het contactformulier in, bel of mail ons!

Matthijs Van Schendelen

Endeavour Commercial Director

Founder & Partner

Laat ons contact opnemen