An optimized product feed
To catch new fish

Hengels, vislijnen, aas en molens: Eurotackle heeft alles in huis voor de sportvisser. Met het ruime assortiment op het gebied van hengelsport heeft het bedrijf voor elke visser het juiste materiaal om de grootste vissen mee aan de haak te slaan. Eurotackle wilde graag de ruim 13.000 producten uit hun assortiment onder de aandacht brengen via Google Shopping. De uitdaging? De omzet verhogen en de kosten gelijk houden. In andere woorden: de ROAS moest omhoog.

Enriching products with the right information

Er is ontzettend veel concurrentie op Google Shopping.Daarom zijn we begonnen met het optimaliseren van de feed voor Channable en het opbouwen van een Smart Shopping-campagne. Door de feed op de juiste manier in te richten en producten te verrijken met informatie, kan nu de Google Shopping campagne optimaal draaien.

Nadat we de nieuwe feed hadden ingeladen in het Google Merchant Center, bouwden we een Smart Shopping-campagne op. De eerste weken lieten we deze naast de huidige campagne lopen, om meer informatie binnen te halen. Daarna hebben we de doel-ROAS geleidelijk verhoogd van 500% naar 1200%.

4 (fishing) seasons later

Het optimaliseren van de feed zorgde ervoor dat het productaanbod beter onder de aandacht van geïnteresseerde bezoekers werd gebracht. Hierdoor is het conversiepercentage dan ook flink toegenomen. Een jaar na onze aanpassingen kan Eurotackle profiteren van de volgende resultaten:
- Gemiddelde ROAS van €4 naar €12
- Gemiddelde CPC van €0,22 naar €0,11
- Conversiepercentage van 0,88% naar 1,94%

Matthijs Van Schendelen

Commercial Director & Founder

Curious how we can help you?

Contact us