Hengels, vislijnen, aas en reels; Eurotackle heeft alles wat de visser nodig heeft. Met een breed assortiment visbenodigdheden heeft het bedrijf voor elke visser het juiste materiaal om de grootste vissen aan de haak te slaan. Eurotackle wilde de meer dan 13.000 producten in hun assortiment onder de aandacht brengen via Google Shopping. De uitdaging? De omzet verhogen en tegelijkertijd de kosten op hetzelfde niveau houden. Met andere woorden: de ROAS moest omhoog.
Producten verrijken met de juiste informatie
De concurrentie op Google Shopping is extreem hoog. Daarom zijn we begonnen met het optimaliseren van de feed voor Channable en het bouwen van een Smart Shopping campagne. Door de feed op de juiste manier in te richten en producten te verrijken met informatie, kan de Google Shopping campagne nu optimaal draaien.
Na het laden van de nieuwe feed in het Google Merchant Center, bouwden we een Smart Shopping-campagne. De eerste paar weken draaiden we deze naast de huidige campagne om meer informatie te krijgen. Daarna hebben we de beoogde ROAS geleidelijk verhoogd van 500% naar 1200%.
4 (vis)seizoenen later
Het optimaliseren van de feed zorgde ervoor dat het productaanbod meer onder de aandacht kwam van geïnteresseerde bezoekers. Hierdoor steeg het conversiepercentage aanzienlijk. Een jaar na onze aanpassingen kan Eurotackle profiteren van de volgende resultaten:
1. Gemiddelde ROAS van €4 naar €12
2. Gemiddelde CPC van €0,22 naar €0,11
3. Conversiepercentage van 0,88% naar 1,94%.
Je mag ons alles vragen
Of gewoon kennis komen maken. Wij vinden het geweldig om over jouw vraagstukken na te denken.

Let us contact you