Vue Cinemas trekt een breed en gevarieerd publiek. Met zoveel verschillende bezoekers en conversiedoelen is het essentieel om wijzigingen niet op gevoel, maar op basis van harde data door te voeren. Daarom zetten we een solide A/B-testingstrategie op die niet alleen de verkoop stimuleert, maar ook zorgt voor een soepele, merkgetrouwe gebruikerservaring.
de uitdaging
Met meer dan tien verschillende conversiedoelen en een hoog aantal bezoekers, is het doorvoeren van optimalisaties geen kwestie van simpelweg knoppen verplaatsen of kleuren aanpassen. Elke wijziging moet een meetbare verbetering opleveren, binnen de brand guidelines blijven en niet als ‘verkooptrucje’ aanvoelen. Daarnaast willen we niet alleen verbeteren, maar ook blijven leren: wat werkt echt voor de bezoekers van Vue Cinemas?
Elke wijziging moet een meetbare verbetering opleveren.
het resultaat
13 van de 20 A/B-tests succesvol
met concrete verbeteringen in conversie.
+17,79% omzet
dankzij strategische A/B-tests.
Een continu groeiende test-roadmap
omdat elke test nieuwe inzichten oplevert.
de aanpak
We monitoren voortdurend gebruiksdata en formuleren hypotheses op basis van patronen en best practices in conversie-optimalisatie. Daarbij kijken we niet alleen naar de bioscoopbranche, maar ook naar conversie-aanpak in andere sectoren. Door een combinatie van data-analyse, creatieve testideeën en een iteratieve aanpak blijven we verbeteringen doorvoeren die écht impact maken.
What people say
Endeavour is verantwoordelijk voor het verhogen van onze CRO en doet dit middels succesvolle A/B testen, kleine en grote style aanpassingen en duidelijke analyses.
What people say
In the past 8 years, Endeavour has been a vital partner in growing our business. We especially value their full service approach for all our digital needs.
What people say
In the past 8 years, Endeavour has been a vital partner in growing our business. We especially value their full service approach for all our digital needs.
hier zijn we trots op
Bij zowel Vue Cinemas als binnen ons eigen team hebben we een sterke testing culture neergezet. Het is nu de norm om ideeën eerst te testen, risico’s in te schatten en beslissingen te baseren op data in plaats van aannames. Geen enkele verandering wordt een ‘verbetering’ genoemd totdat de cijfers dat bewijzen.