Bandenfabrikant Vredestein wilde brand awareness van hun all-season banden in de Duitse markt verhogen. Vier bekende influencers raceten dwars door alle seizoenen op het Nürburg Circuit, en namen hun volgers mee middels een interactieve Q&A. In deze campagne stond vertrouwen in Vredestein centraal, met een totaal bereik van 3 miljoen.
Challenges
Vredestein is pionier in het all-season segment, en heeft dus lange tijd geïnvesteerd in kwaliteit. De Duitse markt kent inmiddels veel concurrentie, dus vroegen ze 3sixtyfive te helpen met het verhogen van brand awareness en het bouwen van vertrouwen in de banden.
Solution
In plaats van traditionele advertising, zetten wij in op influencers die de banden zelf ervaren en dit delen. Niet alleen werd zo de meest relevante doelgroep aangesproken, middels interactie en Q&A met de influencers werden de volgers extreem betrokken bij deze campagne.
Impact
Gedurende twee maanden hebben vier Duitse influencers maar liefst 2M impressies gegenereerd, door het enthousiasme en de interactie met elkaar en hun volgers. Inclusief paid advertising komen we dik boven de 3M impressies uit, waarmee het target van 1.2M impressies volledig omvergeblazen is.
Je mag ons alles vragen
Of gewoon kennis komen maken. Wij vinden het geweldig om over jouw vraagstukken na te denken.
We bouwen websites, apps of e-commerce platforms die ingericht zijn om jouw doelgroep te triggeren, je merk te vertegenwoordigen en je doelstellingen te behalen.
Laat je team ondersteunen door de nieuwe generatie marketeers, die matchen met je organisatie en je uitdagen met een frisse blik en hun persoonlijke expertises en skills.