Van Party House naar powerhouse eventslocatie

Al sinds de start in 1969 is Claus een begrip als het gaat om evenementen. Wat begon als het bruisende ‘Claus Party House’, is inmiddels uitgegroeid tot een veelzijdige locatie waar alles mogelijk is; van grote zakelijke events tot een avondje uit met vrienden. Maar hoe maak je de stap van bekende feestlocatie naar toonaangevend evenementenmerk?

De uitdaging

De wereld van events en entertainment is de afgelopen jaren flink veranderd. Het aanbod groeit, de doelgroep verbreedt, en de verwachtingen liggen hoger dan ooit. Voor Claus betekende dat drie grote uitdagingen:

  1. Er is een heldere scheiding nodig tussen de zakelijke markt (B2B) en de consumentenmarkt (B2C).
  2. Het enorme aanbod aan activiteiten, horeca en ruimtes moet overzichtelijk gepresenteerd worden.
  3. En vooral: er moet meer business gegenereerd worden uit het zakelijke segment, zonder de vertrouwde fun-factor te verliezen.

quote-symbol

Het moet duidelijk zijn dat we veel bieden en dat dit gecombineerd afgenomen kan worden.
Claus

Het resultaat

Duidelijk aanbod van mogelijkheden in ruimtes, horeca en activiteiten

Event organisers kunnen eenvoudig een event samenstellen

Gescheiden strategie tussen zakelijke klanten en consumenten

Bowlen Claus

Onze aanpak

We hebben het brede aanbod van Claus opnieuw gestructureerd en gepresenteerd in drie duidelijke pijlers: ruimtes, horeca en activiteiten. De hoofdwebsite kreeg een nieuwe naam 'Claus Events', en richt zich volledig op de zakelijke markt. Met samengestelde ‘Events’ laten we zien hoe verschillende onderdelen perfect samenkomen tot één onvergetelijke ervaring. Deze combinatie van overzicht en inspiratie blijkt bovendien een sterk middel voor leadgeneratie.

Voor consumenten blijft Claus natuurlijk ook dé plek voor een leuk uitje. Daarom kregen de populairste concepten Claus Bowling en restaurant Barraca hun eigen websites. Zo is de focus helder, voor zowel zakelijke klanten als particuliere bezoekers.

Hier zijn we trots op

Het paradepaardje van de nieuwe site is de slimme event tool waarmee organisatoren eenvoudig hun ideale event kunnen samenstellen én direct contact kunnen opnemen met Claus.

Zakelijke klanten ontdekken zo moeiteloos wat er allemaal mogelijk is, terwijl Claus dankzij deze tool waardevolle inzichten krijgt in de wensen van nieuwe leads. Een win-win dus. Precies zoals we het graag zien.

quote-symbol

Fun, meet, eat and greet

Ook behoefte aan UX design en advies?