JumboDiset
JumboDiset Bresk!
JumboDiset
Pillar
Content
2020
Kids, Lifestyle
Influencer marketing, Social Media
Door de stijging van populariteit in ‘roll & write’ games heeft Jumbo een nieuw spel ontwikkeld; Bresk! Voor de lancering van dit nieuwe spelletje zocht JumboDiset een sterke aanpak om naamsbekendheid te creëren ondanks de vele concurrenten op dit gebied. Uit onderzoek blijkt dat zowel ouders met kinderen van 8-18 jaar als jongvolwassenen (18-30 jaar) meer behoefte hebben aan meer offline quality time met elkaar. Inhakend op deze behoefte hebben wij een lanceringscampagne ontwikkeld.
Aanpak
We zijn de campagne aangegaan met Diesna Loomans en LadyLemonade als familie-influencers en Boncolor en Noah Zeeuw als millennial-influencers. De familie-influencers focussen op het nieuwe spel Bresk! en dat het een mooie vervanger is om iets leuks te doen zonder schermtijd, waar de kids tegenwoordig veelvuldig aan doen. Bresk! verhoogt de woordenschat en leert het kind creatief om te gaan met letters. De millennial-influencers hebben zich volledig gericht op het ‘fun’ aspect van het spel en gaan in gesprek met hun volgers hoe zij spelletjes in hun (Covid-19) 2020 levensstijl toevoegen met de vele spelletjesavonden die tegenwoordig worden gehouden. Aansluitend op de content van de influencers is er ook in samenwerking met LadyLemonade een pre-roll ontwikkeld voor advertising op YouTube.
Effect
Bij livegang van de campagne werd er een flinke Bresk! Buzz gecreëerd. Hierdoor is er een ware golf door Instagram gegaan met super positieve feedback over het spel, bij zowel de ingezette influencers als bij hun fans. De influencers waren een perfecte match met het merk, dit resulteerde in een uitzonderlijk hoge engagement rate voor de algehele campagne (8.5%)*. Mede dankzij de hoogste engagement rate van influencer Boncolor (15.5%!) ooit. Naast de hoge engagement zijn we ook maar liefst 60% boven het afgesproken target voor bereik uitgekomen. Het resulteerde namelijk in meer dan een half miljoen impressies! 🥳 *benchmark = 3%
Je mag ons alles vragen
Of gewoon kennis komen maken. Wij vinden het geweldig om over jouw vraagstukken na te denken.
Let us contact you