Een toekomst gericht op technologie

Influencer marketing voor de Hogeschool Utrecht

Client

Hogeschool Utrecht

Pillar

Content

Date

2016

Branches

Non-profit

Services

Campagne, Influencer marketing, Video, Social Media, Brand activation

Een Toekomst Gericht op Technologie – Als eerste Nederlandse universiteit is Hogeschool Utrecht begonnen met het werven van nieuwe technische studenten via influencer-marketing. Om de innovators van morgen te vinden, moet je de innovatie van vandaag gebruiken. We hebben bekende Nederlandse YouTubers Dylan Haegens, Sophie Milzink en Défano Holwijn gematcht aan de doelgroep van Hogeschool Utrecht (studenten van 13-18 jaar oud). Ze hebben hun eigen publiek geïnspireerd met hun kijk op de toekomst en technologie. Geïnteresseerde fans werden gekoppeld aan relevante studieprogramma’s en ontvingen een uitnodiging voor de Open Dag van de universiteit.

Sophie Milzink voor de Hogeschool Utrecht
Defano Holwijn op straat bij McDonalds
Dylan Haegens voor de Hogeschool Utrecht

Aanpak

Endeavour begon in het voorjaar van 2016 met de voorbereidingen voor dit project door de juiste influencers te identificeren en te matchen, een uitdagende taak. Niet elke influencer is in staat om hun publiek te inspireren over een toekomst die sterk gericht is op technologie. Dylan Haegens, Sophie Milzink en Défano Holwijn zouden elk hun unieke formats gebruiken om toekomstige studenten enthousiast te maken voor techniek. We vroegen de YouTubers om een video te maken om hun publiek te inspireren door hun eigen visie op een toekomst vol technologie te tonen. Dylan Haegens maakte een TOP-10 met 10 grappige schetsen uit de toekomst. Sophie Milzink deed haar eigen onderzoek door HU-studenten die al druk bezig zijn met het creëren van ‘onze toekomst’ alles te vragen over technologie. En Défano Holwijn ging de straat op om de technologische kennis van de mensen in Utrecht te testen. De influencers plaatsten hun video’s op YouTube, samen met een activatie voor hun publiek om tickets te winnen voor de ‘Ontdek je Toekomst’-evenementen in oktober en november.

Effect

Met #exploreyourfuture hebben we een groot publiek bereikt en hen geïnformeerd over een toekomst gericht op technologie. We hebben meer dan 1.000.000 weergaven (en tellend) van de inhoud bereikt. Tijdens de Open Dagen (8 oktober en 5 november) organiseerden we een exclusieve sessie waarin de YouTubers deelnamen aan een paneldiscussie over de toekomst van technologie, samen met experts Jesse van Doren (het Internet der Dingen) en Sander Duivestein (A.I. & robots) en studenten van de HU (zonne-energie en meer).

Weergave

+ 0

Je mag ons alles vragen

Of gewoon kennis komen maken. Wij vinden het geweldig om over jouw vraagstukken na te denken.

Contact us
+31 (0)23 727 1077 09:00 - 17:00 info@endeavour.nl
work@endeavour.nl
Gonnetstraat 32 2011 KA Haarlem

Let us contact you

Related cases

We build

Platforms

We bouwen websites, apps of e-commerce platforms die ingericht zijn om jouw doelgroep te triggeren, je merk te vertegenwoordigen en je doelstellingen te behalen.
We create

Content

Content is de vertaling van jouw merk naar beeld en tekst. Blijf met je doelgroep in contact door middel van video, copy, social media en influencers.
We spark

Growth

Maak een plan voor meetbare groei en ontdek wat je daadwerkelijk verdient aan je marketinginspanningen als ads, data, e-mail en nog zo veel meer.
We provide

Inhousing

Laat je team ondersteunen door de nieuwe generatie marketeers, die matchen met je organisatie en je uitdagen met een frisse blik en hun persoonlijke expertises en skills.

We shape

Digital Strategy

Behaal doelstellingen door je merk slim in de markt te zetten.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.