Een toekomst gericht op technologie
Influencer marketing voor de Hogeschool Utrecht
Hogeschool Utrecht
Pillar
Content
2016
Non-profit
Campagne, Influencer marketing, Video, Social Media, Brand activation
Een Toekomst Gericht op Technologie – Als eerste Nederlandse universiteit is Hogeschool Utrecht begonnen met het werven van nieuwe technische studenten via influencer-marketing. Om de innovators van morgen te vinden, moet je de innovatie van vandaag gebruiken. We hebben bekende Nederlandse YouTubers Dylan Haegens, Sophie Milzink en Défano Holwijn gematcht aan de doelgroep van Hogeschool Utrecht (studenten van 13-18 jaar oud). Ze hebben hun eigen publiek geïnspireerd met hun kijk op de toekomst en technologie. Geïnteresseerde fans werden gekoppeld aan relevante studieprogramma’s en ontvingen een uitnodiging voor de Open Dag van de universiteit.
Aanpak
Endeavour begon in het voorjaar van 2016 met de voorbereidingen voor dit project door de juiste influencers te identificeren en te matchen, een uitdagende taak. Niet elke influencer is in staat om hun publiek te inspireren over een toekomst die sterk gericht is op technologie. Dylan Haegens, Sophie Milzink en Défano Holwijn zouden elk hun unieke formats gebruiken om toekomstige studenten enthousiast te maken voor techniek. We vroegen de YouTubers om een video te maken om hun publiek te inspireren door hun eigen visie op een toekomst vol technologie te tonen. Dylan Haegens maakte een TOP-10 met 10 grappige schetsen uit de toekomst. Sophie Milzink deed haar eigen onderzoek door HU-studenten die al druk bezig zijn met het creëren van ‘onze toekomst’ alles te vragen over technologie. En Défano Holwijn ging de straat op om de technologische kennis van de mensen in Utrecht te testen. De influencers plaatsten hun video’s op YouTube, samen met een activatie voor hun publiek om tickets te winnen voor de ‘Ontdek je Toekomst’-evenementen in oktober en november.
Effect
Met #exploreyourfuture hebben we een groot publiek bereikt en hen geïnformeerd over een toekomst gericht op technologie. We hebben meer dan 1.000.000 weergaven (en tellend) van de inhoud bereikt. Tijdens de Open Dagen (8 oktober en 5 november) organiseerden we een exclusieve sessie waarin de YouTubers deelnamen aan een paneldiscussie over de toekomst van technologie, samen met experts Jesse van Doren (het Internet der Dingen) en Sander Duivestein (A.I. & robots) en studenten van de HU (zonne-energie en meer).
Weergave
Je mag ons alles vragen
Of gewoon kennis komen maken. Wij vinden het geweldig om over jouw vraagstukken na te denken.
Let us contact you