Groei Stimuleren met HubSpot

Expatfile opereert als ambitieuze scale-up in de markt van internationale belastingaangiftesoftware. Amerikaanse expats wereldwijd doen hun jaarlijkse belastingaangifte in slechts tien minuten met de software. Voor 2023 stelde het bedrijf ambitieuze doelen: de omzet moest binnen een jaar verdubbelen, bij voorkeur nog sneller. Voordat die doelen gerealiseerd worden, leg je eerst een structuur vast. Op die manier maak je processen schaalbaar en meetbaar.

De uitdaging

Expatfile werkte al met Hubspot als CRM. Ze waren al goed op weg, maar misten nog finesse en haalden niet alles uit hun HubSpot applicatie.  

Hier liepen ze tegenaan:

  • Veel handmatig werk om data inzichtelijk te maken
  • Weinig schaalbaarheid en meetbaarheid van interne processen
  • Weinig structuur binnen geautomatiseerde e-mail flows
  • Weinig grip op het optimaliseren van de Customer Journey
  • Veel ambitie, maar waar te beginnen?

quote-symbol

Endeavour heeft ervoor gezorgd dat onze groei een stuk sneller gaat. Met name op het gebied van kennis.
iStock-1484784539

De Aanpak

We ontwierpen een op maat gemaakte customer journey om overzicht en structuur te creëren. Elke touchpoint, tot aan de e-mail toe, verwerkten we in de journey. In samenwerking met Expatfile analyseerden we de prestaties van lopende marketingacties en ontdekten we kansen voor verbetering: van flows voor inactieve contacten tot geautomatiseerde retargeting.

We richtten ons op marketingacties die nu ondermaats presteerden, maar cruciaal waren in de journey en snel de conversie konden verhogen. Bijvoorbeeld door drop-off-e-mails dichter bij het betalingsmoment te plaatsen of de timing van de welkomstmail te optimaliseren om abonnees vast te houden. Door A/B-tests in e-mails uit te voeren, realiseerden we verbeteringen op basis van data.

 

Every day 1% better

Veel organisaties weten dat hun e-mailmarketing beter kan, maar een startpunt vinden blijft giswerk. De uitgewerkte blueprint bood Expatfile houvast om te bepalen welke campagnes wanneer nodig waren voor een succesvolle uitrol.

Met duizenden gebruikers wereldwijd telt elke procent retentie en conversie mee.

Ook behoefte aan CRM automation?