Conversie optimalisatie, maar dan eigenwijs

Basiclabel is een Nederlandse online aanbieder van een compleet en trendy woonassortiment. Bij hen shop je de hele inrichting van bank tot vaasje. Basiclabel hecht veel waarde aan service, gemak en een no-nonsense aanpak. Dat gezegd hebbende, willen zij ook graag opvallen, een beetje eigenwijs zijn en uniek blijven. De vraag is alleen: hoeveel risico heb je over voor een controversieel idee?

De uitdaging

Basiclabel, wil zich graag onderscheiden van andere webshops met een zwarte menubalk. Dit zou volgens hen mooi opvallen in de anderzijds lichte website. Wij adviseerden tegen, omdat dit contrast volgens ons afleidt van de hoofdzaak (de producten), en daarmee conversie kan schaden. Wat gaat er dan voor? De wens van de klant of onze expertise?

quote-symbol

Een ander kleurtje kan toch niet de conversie omlaag helpen?
Schermafbeelding Basiclabel Site

Het resultaat

€750.000

 omzet per jaar

Schermafbeelding Basiclabel

de aanpak

In de wens van de klant zagen wij een risico. Om hen te overtuigen, zijn we zo eigenwijs geweest hun wens met een A/B test te verifiëren. De onnodig opvallende menubalk bleek fors de omzet te verminderen. Meten is weten; daarom testen we graag. Bovenstaand resultaat is de omzet die Basiclabel jaarlijks zou verliezen als de afleidende menubalk zonder testen live was gegaan.

hier zijn we trots op

Als je gelooft in je eigen expertise, dan durf je daar ook voor te gaan staan. Soms duw je dan dus terug op wensen van de klant. Natuurlijk op respectvolle wijze. Of we elkaar nu lang of kort kennen; wij gaan niet klakkeloos uit van ‘u vraagt, wij draaien’. Soms zijn we een vleugje eigenwijs op grond van onze expertise. Dit doen we om onze klanten beter te helpen.

quote-symbol

Wij gaan niet klakkeloos uit van ‘u vraagt, wij draaien’.

Ook behoefte aan conversieoptimalisatie?