Influencer campagne voor Meta

Met de feestdagen op komst wilde Meta (voorheen Facebook) lokale en duurzame bedrijven onder de aandacht brengen en een podium geven.. Hiermee wilde Meta shoppers inspireren om hun lokale helden te steunen, duurzame cadeaus te geven en een divers gezelschap ondernemers te steunen. Zo ontstond de influencercampagne ‘Good ideas deserve to be found’, waarmee 4,3 organische impressies behaald werden én 26% boven target werd gescoord.

Een helder campagne idee

Voor Meta staan feestdagen ​​in het teken van het ontdekken van inspirerende en duurzame winkels. Verborgen juweeltjes die Facebook je brengt. Inspiratie voor originele, verantwoordelijke en te gekke cadeaus voor familie en vrienden en voor een duurzame start van het jaar. Echte ‘local heroes’ met  mooie producten die het verdienen het om gevonden te worden.

De juiste match voor de campagne

Om dit idee tot leven te brengen, was het aanhaken van de juiste influencer van groot belang. Influencer Ruba Zai is bekend van zowel social media als TV. Ze is een fashion- en diversiteitsicoon met ruim 1,1 miljoen volgers. Ze is een voorbeeld voor haar volgens en omdat ze twee eigen bedrijven heeft, staat ze ook dicht bij ondernemers. De perfecte match voor deze feel-good campagne.

Om iedereen te betrekken, hebben we de storytelling-campagne in 5 fasen gestructureerd:

  1. Tease en Engage: Ruba deelde de Meta collab op social media en had een geweldige uitdaging voor haar volgers: stuur je favoriete SMB’s in!
  2. Curate: aankondiging van de 3 gekozen, lokale, duurzame SMB’s.
  3. Storytelling: Ruba postte videocontent over de SMB’s en hun tips voor andere ondernemers.
  4. Give Away: Ruba zet de SMB’s nog eens extra in het zonnetje door hun producten weg te geven.
  5. Aankondiging: we verrassen van de winnaars van de give-aways en sluiten de campagne af met de boodschap om lokale duurzame helden te steunen.

 

Een goede fit voor nog betere resultaten

De eerste content vlucht met de CTA om je favoriete duurzame lokale helden in te sturen, had een bereik van bijna 900k gebruikers, 20K+ likes, 831 comments en zelfs 858 saves op Instagram. De totale campagne had een bereik van 4.3M gebruikers, 26% meer dan de verwachte 3.4M. Met meer dan 50k engagements kunnen we zeggen dat de campagne echt resoneerde met Ruba’s publiek. Alle content werd enkel organisch verspreid, zonder ads. 

Je mag ons alles vragen

Of gewoon kennis komen maken. Wij vinden het geweldig om over jouw vraagstukken na te denken.

Contact us
+31 (0)23 727 1077 09:00 - 17:00 info@endeavour.nl
work@endeavour.nl
Gonnetstraat 32 2011 KA Haarlem

Let us contact you

Related cases

We build

Platforms

We bouwen websites, apps of e-commerce platforms die ingericht zijn om jouw doelgroep te triggeren, je merk te vertegenwoordigen en je doelstellingen te behalen.
We create

Content

Content is de vertaling van jouw merk naar beeld en tekst. Blijf met je doelgroep in contact door middel van video, copy, social media en influencers.
We spark

Growth

Maak een plan voor meetbare groei en ontdek wat je daadwerkelijk verdient aan je marketinginspanningen als ads, data, e-mail en nog zo veel meer.
We provide

Inhousing

Laat je team ondersteunen door de nieuwe generatie marketeers, die matchen met je organisatie en je uitdagen met een frisse blik en hun persoonlijke expertises en skills.

We shape

Digital Strategy

Behaal doelstellingen door je merk slim in de markt te zetten.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.