Influencer marketing, Social Media, Brand activation
De Hartstichting introduceerde een nieuwe manier om geld in te zamelen: nu is dit mogelijk door gebruik te maken van een smartphone. Om een jongere doelgroep te bereiken, werkten we samen met influencers die geloofwaardig bewustzijn creëerden voor het merk. Het doel van dit jaar: zo veel mogelijk geld inzamelen om meer geautomatiseerde externe defibrillatoren (AED’s) toegankelijk te maken voor het publiek.
Aanpak
We hebben de influencers geïdentificeerd op basis van verschillende thema’s zoals levensstijl, gaming, moederschap en sport. Uiteindelijk zijn er twaalf influencers gekozen, waaronder YouTubers Royalistiq, Jay Jay Boske, Alboe, Bokado en Thomas Cox. Om hen verder bij deze campagne te betrekken, hebben ze een AED-cursus gevolgd. Momenteel zijn er te weinig openbaar toegankelijke AED’s in Nederland: dit is een belangrijk thema voor deze campagne. De influencers vroegen hun fans om deel uit te maken van hun team en zich te registreren als mobiele verzamelaars. Dit was de eerste keer dat “De Hartstichting” via de populaire app Tikkie, geld inzamelde.
"Ik voelde me vereerd toen ze me voor deze campagne vroegen. Zo'n goed doel motiveert me om alles uit het leven te halen, omdat ik enkele schokkende cijfers heb gehoord. Mijn team en ik zullen ons uiterste best doen om iedereen bewust te maken van deze noodzaak."
Effect
Met Hart voor Hart hebben we een groot deel van de jongere doelgroep bereikt. De mogelijkheid om via Tikkie geld in te zamelen werd zowel door de influencers als door hun volgers positief ontvangen. De goede Engagement Rate van 6% (YouTube) en 17% (Instagram) zijn slechts het begin.
Engagement Rate Youtube
0%
Engagement Rate Instagram
0%
Je mag ons alles vragen
Of gewoon kennis komen maken. Wij vinden het geweldig om over jouw vraagstukken na te denken.
We bouwen websites, apps of e-commerce platforms die ingericht zijn om jouw doelgroep te triggeren, je merk te vertegenwoordigen en je doelstellingen te behalen.
Laat je team ondersteunen door de nieuwe generatie marketeers, die matchen met je organisatie en je uitdagen met een frisse blik en hun persoonlijke expertises en skills.