Een spirituele reis naar een nieuwe webshop

Ananda is dé webshop voor iedereen die verdieping zoekt. Spiritueel én praktisch. Van wierooktot tarotkaarten, van edelstenen tot klankschalen: hier vind je alles wat je nodig hebt om evenstil te staan bij jezelf.

De Uitdaging

Ananda stapte over van Lightspeed naar Shopify, en zo’n migratie is niet niks. De webshop bevat een groot assortiment met meer dan 10.000 producten, waaronder vele soorten edelstenen en spirituele producten. Alles moest mee: producten, data en SEO-waardes. 

Voor de verhuizing was het niet genoeg om alles netjes te migreren, maar moest de webshop ook zo ingericht worden dat verschillende klantreizen logisch samenkomen. Sommige bezoekers zoeken op de naam van een steen, anderen op de werking ervan. Daarnaast wilden we de omnichannel-ervaring optimaal houden, terwijl er gekozen was om met het eerder gebruikte kassasysteem te blijven werken. Dat vroeg om maatwerk voor bijvoorbeeld het giftcard- en loyaltyprogramma. Klanten kunnen nu zowel online als in de winkel punten sparen én inzetten, dankzij een bi-directionele koppeling die achter de schermen alles verbindt.

quote-symbol

Eenvoudig migreren was niet genoeg; dit vroeg om maatwerk.
Ananda_Desktopmockup

Het resultaat

 

Storytelling

De website voelt nu meer als een verhaal, een reis. Dit past perfect bij het merk zelf.

Loyalty

Klanten kunnen nu punten sparen en inzetten bij hun aankopen via de webshop, wat de klantenbinding versterkt.

Omzet

De nieuwe beleving van de webshop vergroot ook het winkelgemak voor de bezoeker. Dit heeft geleid tot een groei in omzet vanuit de webshop.

Eenvoudig afrekenen

De webshop biedt bezoekers de vrijheid hun eigen betaalmethode te kiezen. Giftcards en kortingspunten worden naadloos meegenomen in het afrekenproces.

Ananda_PageMockup

De Aanpak

We startten met het stap voor stap uitwerken van het design van alle pagina’s. Hierna was het de beurt aan development. Elke functionaliteit werd zorgvuldig opgebouwd, getest en geperfectioneerd. Geen detail werd overgeslagen. Halverwege dit traject vond de grote migratie plaats. Een spannend moment aangezien er op dat moment nog twee verschillende kassasystemen werden gebruikt (zowel Lightspeed series R als X). Geen ruimte voor fouten dus, wel voor precisie.

Na de livegang zijn we blijven finetunen. Want net als spirituele groei, stopt optimalisatie niet. Klanten kunnen nu zowel online, als in de winkel punten sparen én inzetten, dankzij een bi-directionele koppeling die achter de schermen alles verbindt.

Hier zijn we trots op

De enorme sprong vooruit, zowel in stijl, beleving als omzet. De nieuwe Ananda-site ademt nu veel meer storytelling, waardoor bezoekers niet alleen producten kopen, maar echt meegenomen worden in een wereld van spiritualiteit en zelfbewustzijn. Kortom: het voelt niet meer als shoppen, maar als een reis.

Dankzij de vele stappen die we samen met het team van Ananda hebben kunnen zetten, is er aanzienlijke omzet groei gerealiseerd en blijven we met elkaar groeien. En daar zijn we knettertrots op.

quote-symbol

Het voelt niet meer als shoppen, maar als een reis.

Ook behoefte aan een geweldige webshop?