PinkWeb en Hubspot: een brug tussen sales en marketing

PinkWeb heeft het grootste marktaandeel in de SaaS-industrie voor accountancy, maar liep tegen een uitdaging aan: hun klantdata was versnipperd over meerdere systemen. Dit zorgde voor inefficiënte processen, gebrekkige samenwerking tussen marketing en sales en gemiste verkoopkansen. Tijd voor verandering.

de uitdaging

PinkWeb gebruikte verschillende tools voor leadbeheer, marketingcampagnes en klantopvolging. Hierdoor werkten commerciële teams met verschillende data, waardoor leads niet altijd tijdig werden opgevolgd en de ROI van campagnes moeilijk te meten was.

Daarnaast zocht PinkWeb een platform dat niet alleen gebruiksvriendelijk was, maar ook kon meegroeien met hun ambities. Het moest de versnipperde tech stack vervangen en de samenwerking tussen marketing en sales verbeteren.

quote-symbol

Van versnipperde data naar een gestroomlijnd marketing- en salesproces.
PinkWeb Schermafbeelding

het resultaat

Eén systeem voor marketing en sales

Alle klantdata en processen zijn nu gecentraliseerd in HubSpot, wat zorgt voor meer overzicht en efficiëntere samenwerking.

Betere leadopvolging

Dankzij een gestroomlijnd proces worden leads sneller opgevolgd en beter door de salesfunnel begeleid.

Meer inzicht in campagnes

 Marketingresultaten en ROI zijn nu helder meetbaar, waardoor campagnes effectiever kunnen worden bijgestuurd.

Optimale adoptie door teams

Met trainingen en doorlopende ondersteuning haalt PinkWeb het maximale uit HubSpot.

PinkWeb Gesprek

de aanpak

In strategische workshops brachten we samen met PinkWeb de volledige marketing- en salesfunnel in kaart. We bepaalden via welke kanalen leads binnenkomen, wie verantwoordelijk is voor welke stap en hoe de opvolging optimaal kan worden ingericht.

PinkWeb’s data kwam uit verschillende systemen en moest ontdubbeld en gestructureerd worden. We werkten in stappen: eerst bedrijven, dan contacten, vervolgens deals – allemaal zorgvuldig gekoppeld voor een logisch en bruikbaar CRM. Daarnaast dachten we mee over hoe deze data het beste ingezet kon worden voor marketing- en salescampagnes.

hier zijn we trots op

Dankzij de overstap naar HubSpot werkt PinkWeb nu efficiënter, met betere samenwerking tussen marketing en sales en meer inzicht in hun data. Met één geïntegreerd platform en een gestroomlijnd proces zijn ze klaar om verder te groeien.

quote-symbol

PinkWeb werkt efficiënter, met betere samenwerking en meer inzicht.

Ook behoefte aan CRM automation?