Een creatief concept waar je je vingers bij aflikt

Je wordt tegenwoordig doodgegooid met advertenties voor cryptohandelplatforms. De meeste dragen allemaal dezelfde boodschap uit en zijn nauwelijks van elkaar te onderscheiden. CoinMart is een nieuwe, maar ambitieuze crypto service provider die ‘amateur’-handelaren helpt met investeren. En met die ambitieuze houding hadden zij een duidelijk doel voor ogen: opvallen en een doelgroep aanspreken die jong en avontuurlijk is.

de uitdaging

Als je een nieuwe speler bent op een markt waar de concurrentie moordend is, hoe ga je dan opvallen? En niet alleen dat; hoe blijf je lang genoeg tussen de oren zitten dat je doelgroep actief naar jouw website gaat zoeken? 

quote-symbol

Hoe val je op in een sterk concurrerende markt?
Coinmart advertentie

het resultaat

+5%

merkbekendheid

+132%

merkgebonden zoekopdrachten

+30%

nieuwe betaalde accounts

+77%

rechtstreeks verkeer naar de website

de aanpak

Na een uitgebreide briefing begon ‘Het Grote Nadenken’; een belangrijk onderdeel in het leven van iedere creative. Hoe maak je een financieel product ‘sexy’? Hoe val je als nieuweling op in een markt die overloopt van gretige concurrentie? Het idee kwam toen onze creative director het nummer ‘Milkshake’ van Kelis op de radio hoorde. Een suikerzoete mix van aardbeienmilkshake en blinkende gouden cryptomunten en ‘The sweet taste of crypto’ was geboren! We zetten de campagne breed uit. Niet alleen met paid advertenties en organic search campaigns, maar ook met radiospotjes, billboards langs de snelweg en digitale buitenreclame.

hier zijn we trots op

De klant was uiteraard in de zevende hemel, maar de resultaten overtroffen ook onze verwachtingen. Door buiten de platgetreden paden te gaan, lukte het ons om het publiek wakker te schudden. Om op te vallen, de interesse te wekken én vast te houden. Als je bedenkt dat de gemiddelde persoon elke dag duizenden marketinguitingen tegenkomt, is dat een uitzonderlijke prestatie.

quote-symbol

De resultaten overtroffen ook onze verwachtingen.

Ook behoefte aan creatieve concepten?