Customer journey

Je doelgroep echt centraal zetten

Hoe vaak denk jij aan de doelgroep? We hopen op ieder moment van iedere dag. Dat is in ieder geval wat wij doen. We dromen doelgroepen. Want door je helemaal in te leven in doelgroepen, weet je hoe je ze het beste kunt helpen. Hoe een bedrijf deel uit kan maken van iemands leven met digitale middelen en communicatie.

Van ontmoeting tot conversie

Met een customer journey maak je het aankoopproces van je doelgroep visueel. Dit begint bij het eerste “touchpoint”, de eerste aanraking met je merk. Vanuit daar start het aankoopproces. Door op het juiste moment de juiste content en functionaliteiten te bieden, kan je klanten aan de hand meenemen richting conversie.

Hoe blijf je als merk up-to-date in de snelle digitale wereld?

Digitaliseren is meer dan het gebruiken van digitale media, het begint bij de juiste strategie.

See

Een potentiële klant komt voor het eerst in aanraking met je merk. Bijvoorbeeld door een bannercampagne of advertentie op social media. Op dit moment wil je vooral dat je naam en product of dienst blijft hangen.

Think

Vanaf dan gaat een klant je merk overwegen. Dit is hét moment om goed voor de dag te komen en je doelgroep te laten zien waarom ze voor jouw merk zouden moeten kiezen. Dit doe je met content die inspireert, betekenisvol is en laat zien wat een klant van het merk en/of product kan verwachten.

Do

Als een klant voor jouw merk kiest, wil je dat hij, zij of hen zo soepel mogelijk kan converteren. Dit kan bijvoorbeeld door een duidelijke call to action te gebruiken of de aankoop van je product zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Herwin van den Berg

Managing Director Strategy, Concepts & Content & Partner

Benieuwd hoe wij je kunnen helpen?

Neem contact met ons op