Programmatic buying

De perfecte impressie voor je campagne

Wanneer je online campagne voert, koop je advertentieruimte in bij verschillende partijen, zoals Google of Facebook. Vervolgens zien mensen jouw advertentie en kunnen ze de interactie opzoeken. Het zien van je advertentie, is een impressie. Maar of jouw advertentie relevant is voor de kijker, is allesbepalend voor het resultaat van je campagne.

Automatisch op de juiste plek

Met programmatic buying kan je advertentieruimte automatisch inkopen en leert je systeem om aan de hand van de resultaten, steeds betere impressies te zoeken, waardoor conversie stijgt. Om zo’n campagne op te zetten en te monitoren, moet je weten hoe je het algoritme juist instrueert en de data gebruikt om te zien of je investering zich terugverdient. Zo kan je een campagne draaien die niet alleen steeds beter weet welke impressies aansluiten bij jouw boodschap, maar kan je ook preciezer conversies genereren. Daarnaast geeft programmatic buying je brand safety, je weet namelijk precies waar jouw advertentie getoond wordt. Zo weet je zeker dat je niet op websites te zien bent die niet bij jouw merk passen.

Hoe kom ik hoger in de resultaten van zoekmachines?

Door de zoekvraag van de klant te beantwoorden op je website, kan je beter scoren in de ranking van zoekmachines als Google.

Data intelligence

Met behulp van algoritmen leert een marketingsysteem continue van data van de campagne en optimaliseert zo de uitingen die nog getoond worden. Zo gaat conversie omhoog en haal jij alles uit je marketingbudget.

Digital advertising

Digitaal campagne voeren kan via allerlei kanalen, van banners op nieuwssites tot social media advertenties. Door goed na te denken over het juiste kanaal en daarbij de boodschap goed te presenteren, kan je jouw doelgroep bereiken én activeren.

Growth strategy

Ieder bedrijf wil groeien. Maar hoe je wilt groeien, is bepalend voor het wel of niet behalen van doelstellingen en ambities. Met een growth strategy breng je in kaart waar je met je bedrijf naar toe wilt en werk je uit wat de meest efficiënte weg daar naartoe is.

Matthijs Van Schendelen

Founding Partner at Endeavour

Benieuwd hoe wij je kunnen helpen?

Neem contact met ons op