E-mail marketing

Contact maken via de inbox

Bijna iedereen krijgt ze dagelijks: e-mails van een bedrijf. Deze e-mails zijn meestal conversie gericht, maar ze worden ook vaak ingezet als klantenbinding of service, bijvoorbeeld wanneer een bedrijf je mening vraagt over een product dat je hebt gekocht. E-mail marketing gaat daarbij verder dan af en toe mailen. Het is een plan om constant in contact te blijven, zo veel mogelijk uit je doelgroep te halen en deze zo tevreden mogelijk te houden.

De motor van retentie marketing

Goede e-mail marketing brengt meer dan een hogere omzet. Door ook te werken aan naamsbekendheid, klantenbinding en na conversie betrokken te blijven bij de klant, kan e-mail marketing bijdragen aan alle aspecten van de business. Het is een belangrijk marketinginstrument voor klant retentie, in de care fase van de customer journey. Daarbij is de balans van sales gerichte boodschappen en niet-salesgerichte boodschappen erg belangrijk. Goede e-mail marketing is daarnaast ook een kwestie van testen en meten. Zo weet je precies welke subjectline voor een hogere open-rate zorgt en kan je e-mails optimaliseren voor de doelstellingen van het bedrijf.

Hoe zet ik online advertising in om mijn bedrijf te laten groeien?

Ieder merk is anders, daarom is een groeistrategie echt maatwerk. Door je groeistrategie meetbaar te maken, weet je of je resultaat behaalt.

Conversion optimization

Wanneer je een hoger conversieratio in e-mails, op je website of op online campagnes wilt behalen, kan je dit doen door aanpassingen te doen en te kijken wat daar de gevolgen van zijn. Zo kom je steeds een stapje dichter bij je beoogde conversieratio.

Inbound marketing

E-mailmarketing kan onderdeel zijn van je inbound marketing strategie. In dat geval wil je met e-mails je doelgroep vooral voorzien van content die voor hen relevant en van betekenis is. Wanneer het publiek door deze content in jouw product of dienst gelooft is de kans op conversie groter.

Conversational marketing

Wil je echt het gesprek aan gaan met de klant? Dan kan je dat doen met conversational marketing. Door middel van chatbots en live chat sta je de klant 24/7 te woord en kan klanten gemakkelijk tevreden houden of misschien zelfs wel verrassen.

Matthijs Van Schendelen

Founding Partner at Endeavour

Benieuwd hoe wij je kunnen helpen?

Neem contact met ons op