Inbound marketing

De standaard in B2B leadgeneratie

Veel B2B organisaties die willen groeien, kampen met dezelfde uitdaging: het gebrek aan kwalitatief goede leads. Inbound marketing helpt je hierbij. De inbound strategie draait om aansluiting te vinden bij de aankoopreis die jouw potentiële klant doorloopt. Als een vertrouwde adviseur geven we antwoord op de vragen en onzekerheden die potentiële klanten hebben. Zo helpen we hem kopen.

Van vluchtige klanten naar langdurige klantrelaties

Inbound marketing is een strategie die gericht is op het interesseren, converteren en betrokken houden van leads, tot het moment dat ze klaar zijn om met sales in contact gebracht te worden. Dit doe je door het delen van waardevolle content, zoals blogs, video’s, whitepapers, e-mail, ads, enzovoorts. Voor iedere fase in de customer journey bepalen we wat een prospect of bestaande klant nodig heeft om verder te komen in zijn zoektocht naar een oplossing voor zijn probleem. Met behulp van Marketing Automation faciliteren we zo een naadloze klantreis.

Hoe zorg ik dat mijn advertenties aan de juiste doelgroep vertoond worden?

Naast dat je doelgroepen kunt instellen voor digitale advertenties, kan je ook automatisch relevante advertentieruimte inkopen.

Content marketing

Met goede content trek je jouw doelgroep aan, activeer je deze of converteer je deze. Content is er in allerlei soorten en maten, van video en blogs tot podcasts. Een content marketing strategie, die draait om je Buyer Persona’s, is cruciaal wanneer je succes wilt behalen met inbound marketing.

Marketing Automation

Met behulp van Marketing Automation software ben je in staat om geautomatiseerd gepersonaliseerde content te delen met je prospects en klanten. Door het koppelen van je online kanalen, zoals je website, chat, social kanalen, e-mail en ads, meet je geïntegreerd alle interacties en stuur je bij waar nodig.

Data

Door data te verrijken en op basis van de digitale lichaamstaal van je prospect, vertelt een Marketing Automation applicatie je wanneer een lead klaar is om met sales in contact te worden gebracht. Zo help je zowel jezelf, als je salesafdeling efficiënter te werken. En verbeter je de ervaring van jouw prospects en klanten met jouw organisatie.

Matthijs Van Schendelen

Founding Partner at Endeavour

Benieuwd hoe wij je kunnen helpen?

Neem contact met ons op