Data intelligence

Slimmer adverteren met een druk op de knop

Oke dat liegen we misschien, niet met maar één druk op de knop. Maar met data intelligence kan je wel slimmer adverteren. Met behulp van algoritmes leert het betreffende marketingsysteem namelijk continue met data van de campagne en optimaliseert zo de uitingen die nog getoont worden.

Automatisch online campagne voeren

Met behulp van een algoritme past je campagne zich dus automatisch aan met behulp van tussentijdse resultaten. Om zo’n campagne op te zetten en te monitoren, moet je weten hoe je het algoritme juist instrueert en de data gebruikt om te zien of je investering zich terugverdient. Zo kan je een campagne draaien die niet alleen steeds beter weet welke impressies aansluiten bij jouw boodschap, maar kan je ook preciezer conversies genereren.

Hoe besteed ik mijn marketingbudget optimaal?

Door je campagnes meetbaar in te richten, kan je zien waar je marketingbudget het best kunt inzetten.

First party data en data compliance

Het verzamelen van first party data, data direct van een website, maakt je klaar voor de (cookieloze) toekomst. Wanneer je als bedrijf dit soort data verzamelt en opslaat, zijn er regels waar je aan moet voldoen. Denk aan privacy wetgevingen zoals AVG. Wij kunnen ervoor zorgen dat je de juiste data hebt en ondertussen voldoet aan alle richtlijnen.

Growth strategy

Ieder bedrijf wil groeien. Maar hoe je wilt groeien, is bepalend voor het wel of niet behalen van doelstellingen en ambities. Met een growth strategy breng je in kaart waar je met je bedrijf naar toe wilt en werk je uit wat de meest efficiënte weg daar naartoe is.

Programmatic buying

Met programmatic buying kan je advertentieruimte automatisch inkopen en leert je systeem om aan de hand van de resultaten, steeds betere impressies te zoeken, waardoor de conversie van een campagne stijgt.

Matthijs Van Schendelen

Founding Partner at Endeavour

Benieuwd hoe wij je kunnen helpen?

Neem contact met ons op