Conversational marketing

Gemakkelijker in contact met je klant

Wanneer klanten je willen bereiken, gaan ze er tegenwoordig vanuit dat dit altijd kan, ongeacht hoe druk je klantenservice het op dat moment heeft en tot ver buiten kantoortijden, zoals ‘s avonds of in het weekend. Met conversational marketing wordt het gemakkelijker om aan die groeiende eisen te voldoen, omdat je door middel van live chat, een chat bot of voice assistenten je klanten sneller te woord kunt staan.

Conversational marketing implementeren

Je kunt conversational marketing zien als een onderdeel van je klantenservice, omdat het gaat over klantcontact. Toch is het voor een deel ook marketing, want door klanten snel te woord te staan, kan je ze voor een aankoop helpen met bijvoorbeeld het vinden van het juiste product. Zo verhoog je dus ook conversie. Wanneer je conversational marketing in gaat zetten, is het voornaamste dat het goed moet werken en de juiste toon moet raken. Geen enkele klant wordt namelijk vrolijk van een bot die het gesprek niet begrijpt of niet past bij het merk. Met de juiste tools en implementatiepartner, zoals wij, is conversational dus een goede toevoeging op je marketingmix.

Hoe maak ik conversie gemakkelijker voor mijn klanten?

Door te testen en die resultaten weer toe te passen, creëer je de optimale omstandigheden voor conversie.

Positionering en branding

Hoe zou jouw merk klinken, praten of schrijven? Wanneer je gaat werken met conversational marketing, komt deze vraag natuurlijk naar boven. Met de juiste positionering en branding, zorg je dat jouw merk aansluit bij je doelgroep.

Customer experience

Met conversational marketing breid je de customer experience uit met een geheel nieuw onderdeel. Maar is de customer experience verder ook al geoptimaliseerd? Door goed naar de doelgroep, ontdek je hoe je die nog beter kunt bedienen.

UX optimalisatie

Wanneer een website, app of e-commerce omgeving niet goed converteert, kan dat liggen aan de gebruiksvriendelijkheid van het middel. Door te kijken naar de UX, de user experience, en die te optimaliseren, maak je het klanten makkelijker om te kopen, te downloaden of een andere handeling uit te voeren.

Matthijs Van Schendelen

Founding Partner at Endeavour

Benieuwd hoe wij je kunnen helpen?

Neem contact met ons op