Conversational marketing

Wanneer klanten je willen bereiken, gaan ze er tegenwoordig vanuit dat dit altijd kan, ongeacht hoe druk je klantenservice het op dat moment heeft en tot ver buiten kantoortijden, zoals ‘s avonds of in het weekend. Met conversational marketing wordt het gemakkelijker om aan die groeiende eisen te voldoen, omdat je door middel van live chat, een chat bot of voice assistenten je klanten sneller te woord kunt staan.

Conversion optimisation

Op je website, in je nieuwsbrief of op socials kan je gebruik maken van een call to action waarbij je de doelgroep oproept om een actie uit te voeren. Op een button klikken om te bestellen of een link naar een email openen zijn voorbeelden van een conversie. Hoe vaak of hoeveel mensen daarop klikken, wordt door allerlei factoren beïnvloed, zoals de kleur van een button, de tekst die er in staat, maar ook wat er omheen op het scherm gebeurt. Met conversie optimalisatie, ook wel Conversion Rate Optimisation of CRO, ga je op zoek naar de optimale omstandigheden voor conversie.

Data intelligence

Oke dat liegen we misschien, niet met maar één druk op de knop. Maar met data intelligence kan je wel slimmer adverteren. Met behulp van algoritmes leert het betreffende marketingsysteem namelijk continue met data van de campagne en optimaliseert zo de uitingen die nog getoont worden.

Digital advertising, marketing & media

Jij wil het eerste zoekresultaat zijn in Google Shopping, je doelgroep vangen via banners op nieuwssites of je bedrijf laten zien met video advertising. Je marketingbudget komt dan het best tot zijn recht als je kennis hebt van de inkoop en monitoring van digitale campagnes.

E-mail marketing

Bijna iedereen krijgt ze dagelijks: e-mails van een bedrijf. Deze e-mails zijn meestal conversie gericht, maar ze worden ook vaak ingezet als klantenbinding of service, bijvoorbeeld wanneer een bedrijf je mening vraagt over een product dat je hebt gekocht. E-mail marketing gaat daarbij verder dan af en toe mailen. Het is een plan om constant in contact te blijven, zo veel mogelijk uit je doelgroep te halen en deze zo tevreden mogelijk te houden.

Growth strategy

Als je je bedrijf wilt laten groeien, heb je daar een groeistrategie voor nodig. Deze omvat alle activiteiten die je gaat inzetten om bijvoorbeeld omzet te verhogen, winst te vergroten of naamsbekendheid te verbeteren. Groei is voor ieder bedrijf anders, daarom is ook iedere groeistrategie anders. Welke middelen passen bij jouw doelstellingen en strategie, is dus echt maatwerk.

Inbound marketing

Veel B2B organisaties die willen groeien, kampen met dezelfde uitdaging: het gebrek aan kwalitatief goede leads. Inbound marketing helpt je hierbij. De inbound strategie draait om aansluiting te vinden bij de aankoopreis die jouw potentiële klant doorloopt. Als een vertrouwde adviseur geven we antwoord op de vragen en onzekerheden die potentiële klanten hebben. Zo helpen we hem kopen.

Programmatic buying

Wanneer je online campagne voert, koop je advertentieruimte in bij verschillende partijen, zoals Google of Facebook. Vervolgens zien mensen jouw advertentie en kunnen ze de interactie opzoeken. Het zien van je advertentie, is een impressie. Maar of jouw advertentie relevant is voor de kijker, is allesbepalend voor het resultaat van je campagne.

SEO

Het restaurant van vanavond uitzoeken, een nieuwe stofzuiger kopen of kaartjes voor de dierentuin reserveren; bijna alles wat we doen start bij een online zoekopdracht. Dan is het handig als jouw website bovenaan staat wanneer iemand op zoek is naar een product of dienst die jij aanbiedt. Dit kan je doen met search engine optimization.

Matthijs Van Schendelen

Founding Partner at Endeavour

Benieuwd hoe wij je kunnen helpen?

Neem contact met ons op