Activatie

Schud je doelgroep wakker

Als merk kan je door middel van communicatie een boodschap naar je doelgroepen zenden. Maar door middel van een activatie kan je ook de interactie met ze opzoeken. Hiermee vergroot je engagement en laadt je het merk. Afhankelijk van je doelstellingen, kan een activatie online, offline, of allebei. Online kan je denken aan social activities met games of win acties. Offline kan je denken aan product sampling op locaties waar je doelgroep te vinden is. Bij een combinatie van die twee is het belangrijk dat ze elkaar versterken.

Een activatie die de aandacht trekt

Activaties slagen het best wanneer ze de aandacht trekken. Bijvoorbeeld doordat de actie ludiek is of een bijzonder onderwerp raakt. Maar primair moet een activatie natuurlijk bij je merk passen, want dan raak je de juiste doelgroep. Het bedenken en uitvoeren van een activatie vraagt creativiteit, kennis van het merk en kennis van de doelgroep. Door die drie samen te laten komen, ontstaat een activatie die je doelgroep met het merk verbindt.

Hoe voer ik een sterke digitale campagne die doelstellingen behaalt?

Digitale middelen gaan verder dan je mobiel. Door ze slim in te zetten, raak je de doelgroep.

Video

Door een activatie vast te leggen in een video, kan je je bereik vergroten en meer mensen meenemen in het verhaal. Hierbij is het belangrijk om niet alleen de essentie van de activatie vast te leggen, maar juist ook de reacties van de doelgroep te gebruiken.

Campagne

Een activatie in samenwerking met een campagne is een goede manier om betrokkenheid en naamsbekendheid te vergroten. Door ze samen in te zetten, versterken de middelen elkaar en haal je meer uit je marketingbudget. 

Employer branding

Als werkgever is het belangrijk dat je aantrekkelijk bent voor nieuw personeel. Met employer branding versterk je je positie op de arbeidsmarkt. Dit kan met een campagne, activatie of allebei. Mooie bijkomstigheid, met creatieve activaties blijf je ook relevant voor huidig personeel.

Benieuwd hoe wij je kunnen helpen?

Neem contact met ons op