Content marketing

Constant relevant voor de doelgroep

Content is er in allerlei soorten en maten, van video tot blogs. Al die soorten content kan je inzetten om doelgroepen te bereiken, te raken en doelstellingen te behalen. Een goede contentstrategie is daarbij de basis. In een contentstrategie bepaal je welke boodschap je wilt vertellen, welk middel daar het beste bij past en welk kanaal daarvoor het meest geschikt is. Zo werk je stap voor stap naar content die de doelstellingen behaalt.

Van strategie naar productie

Als je de contentstrategie uitgewerkt hebt, kan je over op productie. Misschien ga je werken met video, dan ga je nadenken over het script en de beelden die je daarbij wilt laten zien. Als je gaat werken met een whitepaper, moet je deze natuurlijk laten schrijven en vormgeven. In contentproductie gaat enorm veel tijd zitten, waardoor het bij veel bedrijven blijft liggen. Toch verwacht de consument wel content van ieder bedrijf, always-on, voornamelijk in de vorm van social media posts.

Hoe schrijf ik teksten die mijn doelgroep ook echt leest?

Door de juiste tone of voice te gebruiken en goed na te denken over de boodschap, worden teksten beter gelezen.

Social media

Consumenten verwachten dat bedrijven op social media te vinden zijn. Met de juiste content kan je social media effectief inzetten om naamsbekendheid te vergroten, een hogere betrokkenheid van je doelgroep te realiseren, conversies te genereren of loyaliteit te waarborgen.

Copywriting

Echt goede tekst schrijven is een vak apart. Zo kan een social media bericht meer bereik krijgen wanneer de tekst eronder goed geschreven is en de juiste toon raakt. Maar ook een whitepaper of blog wordt beter gelezen wanneer een copywriter deze schrijft.

Video

De best bekeken content is over het algemeen video. Zelfs algorithmes trekken video voor. Toch verschilt het per video nog hoe vaak deze bekeken wordt. Vooral op social media zijn de eerste paar seconden cruciaal, maar ook daarna moet de video de aandacht van de kijker vast houden.

Matthijs Van Schendelen

Founding Partner at Endeavour

Benieuwd hoe wij je kunnen helpen?

Neem contact met ons op