"Jonge mensen hebben het talent, wij zijn de springplank."

- Martijen Royen, Managing Director Endeavour Heroes

Lees artikel
"Jonge mensen hebben het talent, wij zijn de springplank."

De kloof tussen vraag en aanbod van online marketeer en developers was de start Online Koplopers, wat nu Endeavour Heroes heet. 

Wat gebeurt er als je een HR-medewerker bent die de switch wil maken naar digital marketing en via Google naar een baan in Haarlem zoekt? Dan kom je vrij snel terecht bij online marketingbureau DBOM. En dat was precies wat Martijn van Royen, oprichter van Online Koplopers, in 2015 deed. 

Hij begon er als junior marketeer maar met zijn leergierige instelling werkte hij zich snel op tot operational manager. Niet lang daarna kwam een van de klanten van DBOM bij Martijn met de vraag of ze niet ‘nog een marketeer over hadden’. Dat hadden ze niet maar anderzijds solliciteerden er bijna dagelijks gretige jonge marketeers waar geen plek voor was. Deze kloof tussen vraag en aanbod bleef bij Martijn hangen en bleek de start van een slimme en succesvolle spin-off van DBOM dat bekend werd onder de naam Online Koplopers. 

Samen met Endeavour Group

Op het moment dat Online Koplopers als individueel bedrijf ging opereren, was het al onderdeel van de Endeavour Group. Maar binnen die groep bleek het concept wel een zeer welkome aanvulling op het bestaande portfolio. Het dichtte het laatste openstaande gat in de markt dat Endeavour wilde vullen. Uiteindelijk werd de rol van Online Koplopers, die zich in eerste instantie zich alleen richtte op het opleiden en introduceren van jonge online marketeers in de markt, uitgebreid met een tak voor developers in spé. Vanaf dat moment ging het project verder als Endeavour Heroes.

Endeavour Heroes

Martijn is nog steeds blij met het succes van het spontaan ontstane concept. “Ik hoorde laatst dat een van de een van de jongens die is begonnen als Koploper nu een succesvol eigen bureau heeft. Maar ook bij Dopper en zelfs Heineken lopen ‘onze mensen’ rond. Het is echt een bijzondere eer om jonge mensen te kunnen begeleiden in hun ontwikkeling. Niet alleen met kennis op hun vakgebied maar ook in hun rol als professional op de arbeidsmarkt. Zij hebben het talent, wij zijn de springplank. Mijn ultieme wens is dat er over tien jaar mensen zijn die kunnen zeggen: ‘Terugkijkend zie ik Endeavour Heroes als de ideale eerste stap van mijn carrière.’ De naam Heroes past beter bij wat we doen en de samenwerking met de andere specialisten binnen Endeavour draagt elke dag bij aan de kansen die wij deze jonge helden kunnen bieden.”