“Online marketeers zijn eigenlijk engineers.”

- Duncan Borsboom, People Manager Endeavour

Lees artikel
“Online marketeers zijn eigenlijk engineers.”

De pioniers en online marketing specialsiten van DBOM zijn nu te vinden onder de naam Endeavour

Spreek je het nu uit als De Bom of als D.B.O.M.? Die vraag kan eigenlijk alleen maar beantwoord worden door één persoon en dat is Duncan Borsboom. Hij is namelijk degene die het bedrijf in maart 2009 oprichtte. In de 5 jaar daarvoor had zich, in dienst bij andere bedrijven, ontwikkeld tot Google AdWords-specialist. In die tijd was hij daarin nogal een pionier, aangezien weinig mensen echt bekend waren met dit ‘achter de schermen’ advertentieprogramma.

Op het hoogtepunt (of eigenlijk dieptepunt) van de financiële crisis besloot hij dat juist dít het perfecte moment was om zijn unieke kennis in te zetten en een eigen bedrijf te starten. Dat bleek een slimme zet want DBOM (oh, je spreekt het trouwens uit als De Bom) liep direct als een trein en binnen een jaar kon hij zijn eerste werknemer aannemen. Na een paar jaar ontmoette hij Matthijs van Schendelen. Tussen de mannen ontstond al snel de discussie of een website een technisch product was dat verkocht moest worden of een kwalitatief product dat gebruikt kon worden om te verkopen.  

Samen met Endeavour Group

De discussie eindigde met het besef dat beide visies juist waren. DBOM en Pixelindustries en Hellodialog verenigden hun krachten en vormden samen de eerste samenwerking van bedrijven binnen de Endeavour Group. De vraag naar slimme effectieve online marketing groeide en DBOM groeide mee. Het team van vaardige online marketeers kan inmiddels een aanzienlijk aandeel claimen van het succes van diverse websites en online campagnes. 

De samenwerking met Endeavour bood ook de bedrijven onderling weer nieuwe kansen. Zo combineerden DBOM en e-mailmarketing bureau HelloDialog hun diensten om nog veel beter gebruik te maken van elkaars unieke mogelijkheden op het gebied van online sales en retentie. De marketeers helpen ondernemers precies op de juiste plek en het juiste moment hun doelgroep te bereiken en hun bedrijf te laten groeien.

Endeavour Growth

“Online marketeers zijn eigenlijk engineers.” zegt Duncan “ Ze onderzoeken data, stellen specifieke doelen en combineren dit tot een technisch aanvalsplan dat uiteindelijk leidt tot…groei. Van naamsbekendheid, bezoekersaantallen en uiteindelijk natuurlijk ook van de omzet.” Na meer dan 10 jaar neemt Duncan, met een klein beetje pijn in het hart, afscheid van ‘zijn’ DBOM. Maar dat betekent niet dat hij weggaat want hij gaat zijn kennis en ervaring nu inzetten voor Endeavour People. Een afdeling waar recruitment, employer branding en natuurlijk de mensen centraal staan. Voormalig DBOM gaat verder als Endeavour Growth met Martijn Berns aan het roer. “Ik verwacht dat deze stap het Growth-team in de toekomst alleen maar gaat helpen om zelf ook te groeien; in saamhorigheid, professionaliteit en diversiteit. Endeavour wordt echt een plek waar mensen zich ontwikkelen en hun grenzen kunnen verleggen.” 

De wil om te blijven pionieren zit nog altijd in het DNA van Endeavour Growth. Continu zoeken we naar innovatieve manieren om ervoor te zorgen dat onze klanten voorop blijven lopen. Met state-of-the-art technology, nieuwe creatieve invalshoeken en cross-channel campagnes werken we aan het bereiken van dat ene ultieme doel: de groeiambities van onze klanten realiseren.