Digital-only campagne HiPRO neemt Effie mee naar huis

Dinsdagavond 8 november werden de Effies uitgereikt. Danone ontving voor de introductiecampagne van het label HiPRO een bronzen Effie. De gedurfde keuzes in de strategie zorgden voor prachtige cijfers in het eerste jaar. Één van die keuzes: een a-typische digital-only campagne. Daarmee was Danone een van de weinigen in de zaal die zonder het gebruik van traditionele massamedia weergaloze resultaten wist te behalen. En dat werd bekroond!

De campagne voor HiPRO werd gevoerd met enkel digitale media en met een authentiek, relevant idee speciaal ontwikkelt voor deze digitale middelen. Met een betekenisvolle verhalende inzet van o.a. olympisch atleten en een influencer community werd een bredere doelgroep aangesproken dan waarvoor HiPRO oorspronkelijk bedoeld was. Dit leidde tot indrukwekkende waardegroei- en rotatiecijfers. Juist dat maakt deze effectiviteitsprijs uniek. De campagne bewijst dat massamedia als televisie en reclame ingehaald kunnen worden met uitsluitend digitale media wanneer deze creatief worden ingezet vanuit een sterk strategisch inzicht. 

De campagne ‘Level Up met HiPRO’ werd bedacht en uitgevoerd door digital agency Endeavour in samenwerking met MediaCom Netherlands en Greenhouse. Ook komend jaar blijft HiPRO met hen werken aan het merk, onder andere met de boodschap ‘Morgen sporten begint vandaag’. 


 

Geen buyers, wel builders: Endeavour neemt Create over

Het stond op onze wishlist: FONK150 Best Agencies of the Year!

Endeavour Fuck-up stories: Hoe ‘wreck’ je bijna een campagne?

Hoe kunnen wij helpen?

Vul het contactformulier in, bel of mail ons!

Herwin van den Berg

Managing Director Strategy, Concepts & Content & Partner

Founder & Partner

Laat ons contact opnemen