A cross-channel campaign
With a wake up call that reached the news

Uit onderzoek blijkt dat te veel vlees eten niet zo gezond is als we dachten. Daarom lanceerde het Voedingscentrum een campagne over het nut van minder vlees eten, gericht op de grootste vleeseters: mannen. Maar hoe activeren we hen zonder belerend te zijn?

Veel vlees eten wordt in de westerse cultuur vaak als iets mannelijks gezien. Daarom eten mannen gemiddeld meer vlees dan vrouwen. Onze grootste uitdaging was dus om die perceptie te veranderen. Om de cultuur te veranderen.

There’s more than meat

We zouden nooit zeggen dat we eigenhandig de cultuur hebben veranderd, maar onze campagne "Er is meer dan vlees" was wel het gesprek van de dag. De campagne ging van start met video’s van mannen in grappige t-shirt lieten zien dat geen vlees eten peanuts is. 20 influencers deelden die boodschap met de juiste doelgroep op een ludieke, effectieve en unieke manier. In deze crossmediale campagne zetten we naast video en influencers ook in op OOH, website en social advertising.

Results up to our canteen

Deze campagne is meerdere weken achter elkaar opgepikt door de landelijke pers zoals RTL Nieuws en DWDD, met earned media ter waarde van ruim 1 miljoen euro. Uiteindelijk hadden de influencers en alle andere media samen een effectief bereik van meer dan 5 miljoen. Wij zijn zelfs zo overtuigd van onze eigen campagne dat Meatless Monday sindsdien een fenomeen is in onze kantine.

Hoe kunnen wij helpen?

Vul het contactformulier in, bel of mail ons!

John Meulemans

Strategy Director & Partner

Founder & Partner

Laat ons contact opnemen