A LinkedIn campaign
To smartly bring in new leads

Adver-Online is marktleider in online recruitment. Zij maken het recruitmentproces voor hun klanten simpeler, sneller én leuker met innovatieve oplossingen. Van een gloednieuwe werken-bij website en Employer Branding tot uitgekiende recruitment campagnes en Job Marketing; de specialisten van Adver-Online weten precies hoe ze de juiste kandidaten bereiken en binnenhalen voor hun klanten.

The construction of our LinkedIn campaign

LinkedIn is the place to be voor werkzoekenden én voor werkgevers die op zoek zijn naar nieuw talent. Deze laatste groep is precies de doelgroep die we wilden bereiken. Daarom besloten we om LinkedIn-campagnes op te zetten.

We schreven een whitepaper, die LinkedIn-gebruikers gratis konden downloaden na het achterlaten van hun persoonsgegevens. We maakten de drempel tot het achterlaten van gegevens lager, door middel van een leadgeneratie campagne. Hierdoor konden gebruikers hun gegevens direct in LinkedIn achterlaten, en hoefden we ze niet eerst naar de website te leiden.

Testing for the best results

Het voordeel van LinkedIn is dat je heel gericht kunt targeten. Wel liggen de kosten per klik een stuk hoger dan bij andere platforms. Hierdoor was het nóg belangrijker dat we de juiste doelgroep bereikten met de campagnes.

Om dit probleem te tackelen, maakten we drie varianten van de campagne. Het enige verschil hierbij was de functietitel van de gebruiker. Zo konden we snel achterhalen welke doelgroep de beste resultaten opleverde en hier de focus op leggen.

Stunning results

De inzet van onze specialisten leidden al snel tot verbazingwekkende resultaten. In slechts twee maanden zagen we een verdubbeling van het aantal leads, tegen vrijwel dezelfde kosten per lead (CPA: -2%). Daarbij had de campagne een conversieratio van 24,9%.

Hoe kunnen wij helpen?

Vul het contactformulier in, bel of mail ons!

Martijn Berns

Managing Director Growth & Partner

Founder & Partner

Laat ons contact opnemen