Grip op de gehele klantreis
Van een warm welkom tot een servicegerichte mail na aankoop. Jouw klant voelt zich begrepen en wordt persoonlijk begeleid tijdens zijn of haar bezoek aan jouw merk.
De klant ontvangt persoonlijke e-mails die exact inspelen op hun behoefte. Dit is een nauw spel, want de behoefte verandert elk moment van de dag. Onze e-mailmarketing specialisten vinden dat gouden moment in de customer journey en benutten de kans direct met converterende e-mails in de inbox.
Stel je voor, jouw merk verkoopt workout supplementen. Je weet dat de pre-workout poeder na drie maanden opraakt. Wij personaliseren de klantreis door kopers van de pre-workout na 2,5 maand te mailen met een voorraad herinnering. Door duidelijke segmentatie van jouw klantenbestand zijn we in staat om deze 1-op-1 e-mails te creëren. Zo verhogen we de Customer Lifetime Value en halen we meer omzet uit een bestaande klant. Bespaart weer marketingbudget! 😉
“He Max, groeien die spieren al? Jouw pre-workout poeder is toe aan een nieuwe voorraad. Bestel ‘m hier snel met één druk op de knop. Kun jij snel weer die sportschool in ;)”
Dankzij deze ultra-relevante e-mails zie jij jouw conversiewaarde alleen maar stijgen.
E-mailmarketing uitbesteden aan specialisten
Wat je wensen ook zijn, bij Endeavour werken we met e-mailmarketing specialisten die elke kans benutten, in elke fase. Laat je inspireren door een klassieke customer journey in e-commerce:
See: De welkomstflow. We triggeren jouw first-time websitebezoekers met een korting in ruil voor het achterlaten van een e-mailadres. Zo bouwen we een krachtig klantenbestand.
Think: hebben je klanten je producten bekeken, maar niets in hun winkelmandje gezet? We overtuigen ze met persoonlijke e-mail, inclusief de producten die zij bekeken hebben. Deze e-mail ontvangen ze een uur na het bekijken van de website. Zo spelen we op het juiste moment in op de juiste behoefte.
Do: Het verlaten winkelmandje… jouw klant zit al ver in de customer journey, maar maakt de aankoop niet af. We wijzen deze klanten per e-mail op hun niet-afgeronde aankoopproces. Gemiddeld 2.5% converteert alsnog. Reken maar uit je winst.
Care: We houden de klant op de hoogte van hun bestelde product en vragen ze na een aantal dagen, weken of maanden om een review.
Bovenstaand zijn slechts voorbeelden. We personaliseren jouw e-mail flows op basis van wat jouw merk nodig heeft.
E-mail marketing is de toekomst
Inzicht in de klant, zonder cookies
Third party cookies zijn verdwenen, waardoor we minder inzicht hebben in het gedrag van de klant. Zonder cookies kun je er niet omheen om informatie rechtstreeks bij de klant te vragen. Maar klanten geven niet zomaar hun persoonlijke gegevens op een dienblaadje. Daarvoor is een sterk potje overtuiging nodig.
Case voorbeeld:
Dag 1: iemand bezoekt je website en schrijft zich in voor de nieuwsbrief in ruil voor een kortingscode
Dag 2: ze ontvangen een mail met de tekst: “He jij daar, wat leuk dat je nu bij de [merknaam] club hoort! Bij [merknaam] maken we het graag een stukje persoonlijker. Vind je het leuk als we je voortaan bij je voornaam noemen? Laat dan hier je naam achter: [….].
Met e-mailmarketing ken je jouw klant door en door en andersom, op basis first party data. En met het verdwijnen van cookies, is dit dus hét moment om te starten met e-mail marketing.
Persoonlijk tot de laatste letter
Maar hoe dan?
- We leren jou en jouw klant kennen alsof we een collega zijn tijdens de kick-off meeting
- We inventariseren de klantreis per doelgroep. Want niet elke klant heeft dezelfde journey en behoeftes.
- We brainstormen we hoe we de doelgroep het best door de klantreis kunnen trekken. Waar zitten de touch points en waar liggen de kansen
Zodra we de basis in kaart hebben, gaan we aan de slag:
- we schrijven een content strategie
- ontwerpen een e-mail template in lijn met de huisstijl
- schrijven copy dat inspireert en converteert
- bouwen automations voor klant verrijking
Klaar voor de toekomst
E-mailmarketing is cruciaal wanneer third party cookies verdwijnen. Het is de ideale manier om vrijwillig gegevens zero-party gegevens te verzamelen en de relatie tussen merk en klant te versterken. Begin dus niet morgen met e-mailmarketing, maar vandaag!
Gerelateerde diensten
Hubspot
Campagne en content strategie
Communicatie- en mediastrategie
Positionering- en merkstrategie
Video's
Media buying
Inbound Marketing
In-house social media specialist
SEA-specialist
Online marketeer
Content marketeer
Campagne
Conversion Rate Optimization
Paid advertising
Social Media
Influencer Marketing
Copy
SEO
Data Intelligence
Creatie
Performance
Inhousing
Experience it for yourself
Je mag ons alles vragen
Of gewoon kennis komen maken. Wij vinden het geweldig om over jouw vraagstukken na te denken.
Let us contact you