CRO is essentieel
Bij Endeavour maken we datagedreven beslissingen. Als we wijzigingen doorvoeren in de website meten we direct de gevolgen middels A/B testen. Of het nu om de techniek gaat, een tekstueel of visueel aspect. Data intelligence geeft ons vervolgens de waardevolle inzichten van wat werkt en niet werkt. Zo achterhalen we middels CRO hoe jouw merk het best kan inspelen op de behoefte van de websitebezoekers. Door drempels weg te nemen in de Think Fase en Do Fase van de Customer Journey, genereer jij meer leads of aankopen. Je kosten blijven gelijk, terwijl je omzet verhoogt.
De weg naar een optimaal converterende website
Conversion Rate Optimization zorgt ervoor dat jouw website met hetzelfde bezoekersaantal meer geld oplevert. Vaste onderdelen van CRO zijn:
- Data analyse. Wat vertelt het huidige bezoekersgedrag ons en waar liggen quick wins?
- UX audit. We denken vanuit de behoefte van jouw bezoeker en creëren een gebruiksvriendelijke ervaring dat converteert.
- Content audit. Stuurt jouw content richting conversie? Onze contentspecialisten maken een optimalisatieslag in copy, visuals en techniek.
- A/B tests. Een andere kleur knop of een stukje micro copy kan het verschil zijn tussen wel of geen aankoop. Middels A/B tests optimaliseren we het pad naar conversie.
- Rapportage. We rapporteren resultaten per optimalisatie en bouwen stapsgewijs aan een website dat geldt oplevert.
Meer leads en meer omzet
Een geoptimaliseerde website, genereert meer leads en en meer omzet. En er is vrijwel altijd winst te behalen. In het Endeavour CRO programma zien we bij onze klanten geregeld conversiestijgingen van wel 150%. En dat terwijl het bezoekersaantal en de mediakosten gelijk blijven.
Verbetert je conversieratio? Dan is de cirkel rond. Dit heeft namelijk ook positieve impact op al je andere kanalen, gezien jouw campagnes hierdoor ook beter converteren. Elk verkeer profiteert namelijk van de fijne gebruikerservaring van jouw website, waardoor er meer conversies plaatsvinden binnen jouw social of Google campagnes. De kosten van je campagnes blijven gelijk, terwijl het rendement stijgt. Een win-win!
En zo doen we dat
Afhankelijk van of je al bezig bent met CRO of net om de hoek komt kijken, maken we een roadmap. Vanuit de basis werken we in de volgende fases:
- Onderzoeksfase. We bepalen de knelpunten op jouw website door User tests en data intelligence. Waar lopen jouw bezoekers vast en nog belangrijker; waar haken ze af?
- Hypothese en uitvoering. We schieten niet in het wild, maar stellen een hypothese en voeren daarna pas de wijzigingen door.
- Analyse & rapporteren. Welke variant levert de meeste leads of omzet op? A/B tests en User testing geven ons de benodigde data om de juiste beslissing te maken.
Start vandaag nog met CRO
Het is een no-brainer om te starten met CRO. Met CRO maak je jouw website simpelweg relevanter voor jouw bezoekers. Je behaalt meer omzet, terwijl je kosten gelijk blijven. Jouw website staat garant voor een positieve cashflow met hoge opbrengsten.
- Gebruiksvriendelijke website
- Meer leads en conversies
- Hoger campagne rendement
Do we need to say more? Onze specialisten gaan graag met je om tafel.
Wil je direct aan de slag met CRO?
Gerelateerde diensten
Hubspot
Campagne en content strategie
Communicatie- en mediastrategie
Positionering- en merkstrategie
Video's
Media buying
Inbound Marketing
In-house social media specialist
SEA-specialist
Online marketeer
Content marketeer
Campagne
E-mail marketing
Paid advertising
Social Media
Influencer Marketing
Copy
SEO
Data Intelligence
Creatie
Performance
Inhousing
Experience it for yourself
Je mag ons alles vragen
Of gewoon kennis komen maken. Wij vinden het geweldig om over jouw vraagstukken na te denken.
Let us contact you