Voorbeeld 4: LinkedIn’s geheime recept
De meeste bedrijven hebben een eigen LinkedIn-pagina en sommige gebruiken LinkedIn in hun marketingstrategie. LinkedIn richt zich met zijn Marketing Solutions op het mobiliseren van marketeers om hun netwerk te laten groeien, effectievere inhoud te creëren en zo hun doelen te bereiken. LinkedIn wil uiteindelijk dat zijn publiek de service gebruikt om deze doelen te bereiken.
Het team van het social mediakanaal gaf de nadruk aan de inhoud die marketeers met de Marketing Solutions tot hun beschikking hebben. De voordelen bleven meer op de achtergrond. LinkedIn wil zijn publiek in staat stellen om beter te werken (en hiervoor zijn product te gebruiken). Om dit mogelijk te maken is er een e-boek waar alle benodigde informatie instaat. Klanten leren door dit soort aanbiedingen dat LinkedIn een betrouwbare bron is om hen te helpen.
Zelf aan de slag met empathische content creatie!
We hopen je aan de hand van deze voorbeelden een idee te geven hoe je empathie en emotie kunt toepassen in je content. Maak gebruik van echte medewerkers of klanten, vertel wat mensen willen horen, niet wat je zelf wilt zeggen en leef je in in je doelgroep.
Begin dus vandaag nog met het toepassen van empathie en emotie in je content en ontdek wat het voor jouw bedrijf kan betekenen. Wij zijn er in ieder geval van overtuigd dat empathische content marketing hot and happening is.