Een nieuw draaiboek voor B2B marketing
Eva Hiensch is Social Media & Influencer Marketing manager en weet als geen ander hoe bedrijven op social kanalen succesvol kunnen zijn. In dit artikel deelt ze haar kennis over de creatie en inzet van waardevolle content door bedrijven op TikTok.
Om B2B-content in te zetten op TikTok moet je er voor openstaan om native content te creëren die aanspreekt en vooral niet het gevoel geeft dat we naar een reclame kijken. Om op te vallen op een site die overloopt van innovatieve, frisse ideeën, moet je lef hebben. Hoe je dat doet, leg ik uit aan de hand van 4 punten met best practices uit de TikTok-markt.
- Creëer waardevolle en informatieve content voor je zakelijke doelgroep
Bepaal eerst je niche. Van boekenwurmen, gym rats, autoliefhebbers tot aan foodies: op TikTok zijn talloze niches en community’s te vinden die zich richten op specifieke interesses en onderwerpen. Target jouw doelgroep met gerichte hashtags en gebruik ook relevante hashtags in je eigen content. Creëer effectieve content door te meten waar de interesses van jouw zakelijke doelgroep ligt.
Denk aan tips, tutorials, branche-inzichten of productdemonstraties. Zorg ervoor dat de inhoud relevant is en helpt bij hun zakelijke behoeften. Wie B2B-marketing onder de knie heeft op TikTok is Adobe. Ze delen boeiende how-to video’s die hun klanten de nodige kennis bieden om optimaal gebruik te maken van hun tools. Bovendien ondersteunen ze actief de gemeenschap waaraan ze hun producten willen verkopen.
- Toon je bedrijfscultuur
In het tijdperk van fake-news, deepfakes en desinformatie verlangen we steeds meer naar authenticiteit. Dit is een van de redenen waarom TikTok zo populair is. Unfiltered content is goed; rauw, eerlijk en zonder enige vorm van bewerking. Wees als bedrijf transparant en geef je volgers een kijkje achter de schermen. Laat zien wie je bent, wat je doet en hoe je werkomgeving eruitziet. Dit helpt bij het opbouwen van vertrouwen en het versterken van je merkimago. Neem dit voorbeeld van Endeavour Heroes. Door de bedrijfscultuur te tonen, kun je een emotionele band opbouwen met je doelgroep. Als ze zich kunnen identificeren met je bedrijfswaarden, zijn ze eerder geneigd om zich aangetrokken te voelen tot je merk en betrokkenheid te tonen.
"TikTok-trends duren meestal maar een paar dagen. Dus heb je een idee dat potentie heeft om viral te gaan, ga er dan meteen mee aan de slag."
- Blijf op de hoogte van de laatste trends op inhoud, audio & hashtags
Eva Hiensch
Influencer & Social Media Manager
Related news
Je mag ons alles vragen
Of gewoon kennis komen maken. Wij vinden het geweldig om over jouw vraagstukken na te denken.
Let us contact you