Het schrijven van een tone of voice voor tastea

Wie aan thee denkt, denkt misschien niet direct aan een hip, sportief, jong merk. Maar de fanbase van tastea denkt daar heel anders over. Aan onze copywriters de taak om het product en de doelgroep samen te brengen in pakkende teksten.

 

De doelgroep betrekken bij het merk

Tastea is niet alleen lekkere thee in een mooie verpakking. Het is een lifestyle! Een lifestyle die past bij leuke, sportieve, gezonde, zelfverzekerde en échte vrouwen (en mannen die zich daar ook mee identificeren). Tastea wil copy gebruiken om haar doelgroep te betrekken bij het merk, bij de tastea community en de tastea lifestyle. Kortom, de teksten moeten het tastea-gevoel uitdragen. De manier om dat te doen is door een weloverwogen tone of voice te kiezen. De tone of voice is eigenlijk de manier waarop je tegen je doelgroep ‘praat’. Endeavour ontwikkelde voor tastea een tone of voice die voortaan het uitgangspunt is voor iedereen die voor tastea schrijft.

 

De doelgroep leren kennen

We geven je even een kijkje in de keuken om te laten zien hoe zo’n tone of voice tot stand komt.

Wetende dat mensen steeds minder lezen, is het belangrijker dan ooit om direct de juiste toon te pakken te hebben. De lezer moet binnen twee seconden gegrepen worden door de tekst en zich zodanig aangesproken voelen dat hij/zij verder gaat lezen. Dat is niet makkelijk. Het is dus essentieel om te weten wie de doelgroep is en hoe die toegesproken wil worden.

De doelgroep voor tastea is als volgt:

  • voornamelijk vrouwen.
  • leeftijd tussen 20 – 60.
  • opleidingsniveau: MBO/HBO.
  • interesses: sport, voeding, gezonde lifestyle, fashion, moederschap, vriendinnen.

De tone of voice moet passen bij de doelgroep, maar moet ook de identiteit van tastea reflecteren. Het merk ‘tastea’ staat voor inclusiviteit, diversiteit, gezondheid, fashion & stijl.

 

Kletsen met de meiden

Gewapend met deze kennis bepalen onze ervaren copywriters wat de doelgroep wil horen en op welke manier ze ‘aangesproken’ wil worden. Voor tastea werd de volgende tone of voice vastgesteld: 

  • Als een vriendin die tegen je praat.
  • Los en comfortabel.
  • Informeel.
  • Met een knipoog. 
  • Open en benaderbaar.
  • Inclusief.

 

RecogNICEable

Met een goedgekozen en helder omschreven tone of voice hebben alle marketing medewerkers die voor tastea (gaan) schrijven een concreet handvat. Het zorgt ervoor dat alle tastea copy uniform en herkenbaar is voor de lezers en dat zij zich aangesproken voelen op een manier die bij ze past. Zo worden blogs beter gelezen, social posts vaker geliked en is de kans op conversie een stuk groter. 

 

Tastea heeft de smaak te pakken

We hebben de collega’s bij tastea door middel van een workshop aangeleerd hoe zij kunnen werken met de nieuwe tone of voice. Het opgeleverde document wordt zo daadwerkelijk intern en extern gebruikt.

Je mag ons alles vragen

Of gewoon kennis komen maken. Wij vinden het geweldig om over jouw vraagstukken na te denken.

Contact us
+31 (0)23 727 1077 09:00 - 17:00 info@endeavour.nl
work@endeavour.nl
Gonnetstraat 32 2011 KA Haarlem

Let us contact you

Related cases

We build

Platforms

We bouwen websites, apps of e-commerce platforms die ingericht zijn om jouw doelgroep te triggeren, je merk te vertegenwoordigen en je doelstellingen te behalen.
We create

Content

Content is de vertaling van jouw merk naar beeld en tekst. Blijf met je doelgroep in contact door middel van video, copy, social media en influencers.
We spark

Growth

Maak een plan voor meetbare groei en ontdek wat je daadwerkelijk verdient aan je marketinginspanningen als ads, data, e-mail en nog zo veel meer.
We provide

Inhousing

Laat je team ondersteunen door de nieuwe generatie marketeers, die matchen met je organisatie en je uitdagen met een frisse blik en hun persoonlijke expertises en skills.

We shape

Digital Strategy

Behaal doelstellingen door je merk slim in de markt te zetten.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.