Wie aan thee denkt, denkt misschien niet direct aan een hip, sportief, jong merk. Maar de fanbase van tastea denkt daar heel anders over. Aan onze copywriters de taak om het product en de doelgroep samen te brengen in pakkende teksten.
De doelgroep betrekken bij het merk
Tastea is niet alleen lekkere thee in een mooie verpakking. Het is een lifestyle! Een lifestyle die past bij leuke, sportieve, gezonde, zelfverzekerde en échte vrouwen (en mannen die zich daar ook mee identificeren). Tastea wil copy gebruiken om haar doelgroep te betrekken bij het merk, bij de tastea community en de tastea lifestyle. Kortom, de teksten moeten het tastea-gevoel uitdragen. De manier om dat te doen is door een weloverwogen tone of voice te kiezen. De tone of voice is eigenlijk de manier waarop je tegen je doelgroep ‘praat’. Endeavour ontwikkelde voor tastea een tone of voice die voortaan het uitgangspunt is voor iedereen die voor tastea schrijft.
De doelgroep leren kennen
We geven je even een kijkje in de keuken om te laten zien hoe zo’n tone of voice tot stand komt.
Wetende dat mensen steeds minder lezen, is het belangrijker dan ooit om direct de juiste toon te pakken te hebben. De lezer moet binnen twee seconden gegrepen worden door de tekst en zich zodanig aangesproken voelen dat hij/zij verder gaat lezen. Dat is niet makkelijk. Het is dus essentieel om te weten wie de doelgroep is en hoe die toegesproken wil worden.
De doelgroep voor tastea is als volgt:
- voornamelijk vrouwen.
- leeftijd tussen 20 – 60.
- opleidingsniveau: MBO/HBO.
- interesses: sport, voeding, gezonde lifestyle, fashion, moederschap, vriendinnen.
De tone of voice moet passen bij de doelgroep, maar moet ook de identiteit van tastea reflecteren. Het merk ‘tastea’ staat voor inclusiviteit, diversiteit, gezondheid, fashion & stijl.
Kletsen met de meiden
Gewapend met deze kennis bepalen onze ervaren copywriters wat de doelgroep wil horen en op welke manier ze ‘aangesproken’ wil worden. Voor tastea werd de volgende tone of voice vastgesteld:
- Als een vriendin die tegen je praat.
- Los en comfortabel.
- Informeel.
- Met een knipoog.
- Open en benaderbaar.
- Inclusief.
RecogNICEable
Met een goedgekozen en helder omschreven tone of voice hebben alle marketing medewerkers die voor tastea (gaan) schrijven een concreet handvat. Het zorgt ervoor dat alle tastea copy uniform en herkenbaar is voor de lezers en dat zij zich aangesproken voelen op een manier die bij ze past. Zo worden blogs beter gelezen, social posts vaker geliked en is de kans op conversie een stuk groter.
Tastea heeft de smaak te pakken
We hebben de collega’s bij tastea door middel van een workshop aangeleerd hoe zij kunnen werken met de nieuwe tone of voice. Het opgeleverde document wordt zo daadwerkelijk intern en extern gebruikt.
Je mag ons alles vragen
Of gewoon kennis komen maken. Wij vinden het geweldig om over jouw vraagstukken na te denken.
Let us contact you